Ja, en betungande trådtitel, hoppas några hänger på nu:)

Har sett många små projekttrådar i olika delar av forumet där folk visar upp vad de har byggt till sina barn för att leka med hemma i trädgården.
Jag tänkte att vi skulle försöka samla lite bilder på lekstugor, gungställningar, borgar, slott ja allt vad ni har där hemma för inspiration och rena idéstölder åt alla:)

Jag börjar med att visa det jag byggde åt min son förra året, Började med att sandlådan var upprutten och jag skulle bygga en ny. Var sugen på att bygga en i båtform, Efter att ha funderat lite mer kom jag på att det kunde vara mer lämpligt att bygga om en båt direkt:)
Grävde ur en del, slängde i lite makadamm o sen i med båten efter att ha borrat en hel del hål i den för dränering.
Gjorde en avdelare i tryckt trä och formplyfa så det blev en sandlåda i bakre delen, HAr kvar soffan fram där 3 barn ledigt får plats, Förutom ratten har de 2 olika gamla bilstereofronter att trycka på, Sonen klagade på att det var för lite knappar...

Jag byggde en liten brygga på varje sida, Då jag byggde av spillvirke jag hade över sen altanbygget så saknas sista brädan på båda sidorna, Måste ta tag i detta så bygget blir mer komplett...:surprised:

Tanken är också att det ska bli ett "bakbord" längst bak över motorbrunnen, Sen behöver jag också bygga en ny gungställning då den som syns på bilderna är totalt upprutten efter runt 6-7 år:(

V9A8SCG.jpg

8gul9a7.jpg

7Tw7Nfu.jpg

Visa nu gärna upp vad ni har byggt!
 
  • Gilla
Drömhus2012 och 3 till
  • Laddar…
Inte illa, bra tråd eftersom min dotter vill ha lite roliga saker, eller om det är jag :D
 
Mycket snyggt (y)

Och med bryggor och allt.
Är det möjligen en Sweet Sixteen (Svettiga Sixten)?

Fråga: Kan barnen säga bakbord eller säger de babord :)

Och instrumentbrädan där ratten sitter är väl styrbord?
 
Jag byggde med lite hjälp från barn och fru en lekstuga. Plywood med lite panelbrädor, plexiglas från biltema och en stalldörr med en liten hylla på den undre delen så de kan sälja saker. Vi byggde den på altanen sen flyttade jag den på såpade reglar till nuvarande plats
Byggkostnad under 3000kr utan färg.
Där leker dom jämt och vi hade roligt när vi byggde den. Speciellt målningen...
Att släppa lös två treåringar och en femåring med Demidekk Ultimate blir inte billigt i längden!
 
  • 1371408375717.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tobbbias och 4 till
  • Laddar…
Är det här tråden som kommer göra att några kommer få dåligt samvete? ;)

Mina barn får leka med som finns här hemma....utom traktorn och motordrivna verktyg......
 
Nu är jag inte helt klar men här kommer lite bilder på barnens lekplats/lekhörna i trädgården. Inte riktigt klart än men används flitigt.

De har lekstuga med kök. Lektorn med rutschkana och affär under. En liten plastbåt med åror dock utan brygga mm tyvärr. Gungställning, sandlåda och en liten lastbil som byggdes när jag ändå hade en massa spillvirke.

Sen har vi en liten grillplats med sittplatser för att kunna grilla korv, kolbulle och marshmallows mm när vi är ute och leker. Finns utekök för mer seriös grillning men denna är perfekt med barnen.

Nästa grej jag ska göra är att fixa iordning en liten bana de kan köra fyrhjuling på nu när de äntligen börjar bli större, hitills har de mest puttrat fram och tillbaka på gårdsplanen. Våra 3 barn har en 90 cc och en 50 cc fyrhjuling att dela på just nu men ska väl inhandla en till när de väl börjar köra mer.

ImageUploadedByTapatalk1371412059.664391.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412367.331997.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412379.245046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412390.245252.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412414.167881.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412428.173196.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412469.754874.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ImageUploadedByTapatalk1371412499.572964.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Marlen Eskilsson och 3 till
  • Laddar…
Häftig bil lolle(y)
Och kul tråd, bra med inspiration!
 
KnockOnWood skrev:
Mycket snyggt (y)

Och med bryggor och allt.
Är det möjligen en Sweet Sixteen (Svettiga Sixten)?

Fråga: Kan barnen säga bakbord eller säger de babord :)

Och instrumentbrädan där ratten sitter är väl styrbord?
Det är en Ryds, vet inte mer om den än så.
Har inte lärt barnen babord/styrbord än:)

Båten var förövrigt skrot, det var därför den grävdes ner.
 
Känns rätt anspråkslöst men iaf.. Det började med att vi skulle köpa en färdig byggsats på bauhaus som vi såg i ett kampanjblad. När vi väl kom dit fanns byggsatsen inte i lager förren 2-3 veckor. Suck!
Sen känndes den lite sådär med rätt klent virke osv. Istället byggde jag en egen rejälare kopia som var anpassad att sitta fast i sandlådan som byggdes samtidigt.

IMG_20130616_194300_zps9711feb3.jpg


Sen har kanien fått en egen anläggning.
IMG_20130616_194319_zps4d7c6ddb.jpg
Han syns faktiskt, om man kollar noga :)
 
pelle242 skrev:
Känns rätt anspråkslöst men iaf..

Jag tror att det är det anspråkslösa/enkla som främjar leken bäst, Då kan en sak bli precis vad som helst.

Snygga byggen!
 
Seriöst med studsmatta till kaninen...;)
 
Slår ett slag för den gamla hederliga linbanan. :)
Funkar på vuxna barn också.

[video=youtube_share;Vv34bSR2WDY]http://youtu.be/Vv34bSR2WDY[/video]
 
  • Gilla
MTech och 3 till
  • Laddar…
Semesterprojektet till våran 2½ åriga dotter. Började med att vi hittade lekställningen med rutschkanan på blocket ....

2013-08-09 14.15.33.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
NyaTorpane
  • Laddar…
Planerar göra "naturlekplats" till barnen, ska ta ner några träd idag och tänker att de säkert kan användas. Tänkte gräva ner kapade bitar av stammen så man kan gå från "stubbe till stubbe". Återkommer med resultat om jag orkar gräva :) blir kanske istället liggande delar av stammen som barnen kan gå balans på! Känns enklare. Någon annan som har gjort något liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.