har man råd och bygga nytt, köp alltid tomten först, givetvis kolla med kommunens ev .krav. ska man ha hus och sälja inom ca. 5-7 år köp färdigt. skit i ev. byggfusk. betalar sig änndå. ska man behålla gäller egen ritning och lösvirke. kan bestämma själv slutresultatet. allt har med förmodad vinst eller hemtrevnad
 
bigbula skrev:
har man råd och bygga nytt, köp alltid tomten först, givetvis kolla med kommunens ev .krav. ska man ha hus och sälja inom ca. 5-7 år köp färdigt. skit i ev. byggfusk. betalar sig änndå. ska man behålla gäller egen ritning och lösvirke. kan bestämma själv slutresultatet. allt har med förmodad vinst eller hemtrevnad
Man bör ha en tomt innan man bygger ett hus, så långt är jag med. Det är väldigt opraktiskt att bygga huset först och sedan hitta nånstans att ställa det. I alla fall om det är ett stort hus. Friggebodar och så går bra.
Men i övrigt förstår jag inte vad det är du undrar över/har en åsikt om. Kan du omformulera dig?
 
att va så desperat sätta sig i en tomtkö och bli tilldelad det som kommunen ger dig . har aldrig begripigt detta med köpa hus och ha spåttavstånd till grannen. låter mer som dom som behöver hjälp av en psykiatiker i stället för att köpa hus. ok.flocktänkande. morsan är psykiatiker så är nog påverkad av att tänka självständigt.
 
Vart vill du komma?
 
Läst tråden 3 ggr och fattar fortfarande ingenting
 
mitt inlägg va till en person och även till allmänheten nu.varför leta hus så fort man får familj. dock gäller inte alla. min grundtanke va att många ser ett eldorado med hus, och kanske blir lurade åt helvete, sen börja gny. det får man tänka på innan livets största affär. att sansa sig. tänk 10-gånger innan husköp. och leta själv. lägg lite jobb på tomtletande och bra kommun, med service. inte stirra sig blind på ett objekt. kan bli så lurad av byggare. vara vidsynt. tänka prata med proffs och advokat vad som gäller som innan en del är flockdjur andra tänker självständigt. så är det. kommentera gärna
 
en grundregel är kan du blåsa markägaren och ni båda är nöjda är bra. försök alltid köpa mer mark om pengar finns. bra mark & guld består.ett hus är inte alltid storleken för amatörer kanske, men inte för den som vet. mark är mark.blir du klokare på hur jag tänker.
 
bigbula skrev:
en grundregel är kan du blåsa markägaren och ni båda är nöjda är bra. försök alltid köpa mer mark om pengar finns. bra mark & guld består.ett hus är inte alltid storleken för amatörer kanske, men inte för den som vet. mark är mark.blir du klokare på hur jag tänker.
...blir du klokare på hur jag tänke.

Mjae, faktiskt inte
 
Kliar mig i huvudet och inser att jag inte fattar någonting alls i denna tråd :confused:
 
att bli klok eller inte, får nog man fråga sig själv om det. att tänka 10-tankar frammåt är också något som kan fråga sig själv.det finns får och fåraherdar från det tycker jag att man ska bilda sin egen uppfattning, om det gäller förvärv av egendom eller förstå andra individer i ett ev. inköp av fastighet. harmoni mellan hjärna o hjärta, men fördel hjärna på lång sikt.
 
SC Aero skrev:
Kliar mig i huvudet och inser att jag inte fattar någonting alls i denna tråd :confused:
Kan bara instämma...
 
Förstår inte syftet med denna tråd. Är det att idiotförklara människor som bygger på kommunal tomt?
Eller människor som bygger hus när familjen växer och man precis fått barn?
Eller är det att alla hustillverkare som tillverkar prefabhus fuskar?

Vad för råd är det du vill ge människor med denna tråd? Spalta gärna upp tydligt så man faktiskt förstår vad du menar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.