Min Indego (5.7) klipper bra och metodiskt sålänge den är på det humöret, men varje gång jag har ute den kommer den förr eller senare i ett annat "mode" där den bara irrar runt utan att göra något vettigt. Om detta sker när det är lite stöm kvar i batteriet så kommer som vanligt texten i displayen att det är låg kapacitet i batteriet och att den skall köra tillbaka till laddstationen, men detta sker aldrig. Den bara fortsätter att irra runt tills den antingen kör utanför kanttråden (den är slarvig med kanttråden i detta "mode", inte annars) eller batteriet tar slut.
Senast klippte den bra i ca 2 timmar (inkl. lite inlärning runt öar mm) och sedan irrade den i en halvtimme.

Jag har nyligen ändrat signal ID, gjort kallstart och karterat om på uppmaning av Bosch Service så den är ju inte klar med inlärningen än.
MEN, ska den verkligen irra runt såhär. När batteriet har låg kapacitet borde den väl köra tillbaka till laddstationen direkt. Kan ju inte vara bra för batteriet att köra runt i ytterligare en halvtimme...??
 
Korta svaret är: -Nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.