Jag vill med den här tråden egentligen bara varna för företaget Litabygg. Om jag kan hjälpa
någon att inte göra samma misstag som vi (att anlita dem) så är det alltid något.
De nappade väldigt fort på vår förfrågan (jag sökte runt och kollade med ett antal olika), var "på" och lovade att sätta igång inom kort. Vilket de också gjorde. Där borde vi kanske ha reagerat. Varför var de så tillgängliga? (mitt eget svar - ingen rekommenderar dem vidare, så som det brukar fungera med hantverkare)
Vi fick en lång referenslista. De flesta nummer fanns inte. Ett par personer svarade. Lät lite förvirrade (visste inte att de var referenser), men var förmodligen en av de kunder som inte hade klagat. Tänker jag så här i efterhand.
Arbetet var ett enkelt uppdrag och vi hade en lång lista på saker som var oacceptabla. De dök upp med hela arbetsteamet och betedde sig hotfullt. Jag kan förstå om folk drar tillbaks sitt missnöje i ett sådant läge. De har gjort om arbetet. Men det blev inte heller bra. För att de helt enkelt inte har kompetensen.

Frontpersonen (Max) agerar trevligt och professionellt. Men vad spelar det för roll när de som utför arbetet inte kan sitt område och när det är en del av ett spel?

Anlita dem inte. Välj istället ett företag som du vet har seriösa referenser. Det kommer bespara dig både tid och pengar. Men framför allt slipper du den olustiga känslan att ha människor hemma hos dig som är direkt otrevliga och agerar hotfullt.

Jag önskar att jag sett en sådan här tråd i tid.

Anna
 
Hej Anna och välkommen till forumet.

Vad synd att du inte sökte på detta forum tidigare då det finns fler som varnar för detta företag här.

Min erfarenhet är att de flesta duktiga hantverkare inte har möjlighet att direkt hoppa på ett jobb. Några jag pratat med har varit uppbokade i ett år eller mer. Ett par undantag har jag dock varit med om.

Hoppas du har bättre tur i fortsättningen.
 
  • Gilla
AnnaBr
  • Laddar…
Hej,

Kan du ge något mera konkret exempel på vad som gick fel?
 
Extremt dåligt underarbete. Som om de inte visste vad de höll på med. Jag, som är väldigt opraktisk, visste uppenbarligen saker som de inte kunde. Snett, ojämnt, etc.
 
Vore bra om du kunde beskriva vad som gick snett, handlar det om målning, tapetsering, tillbyggnad, renovering, el, VVS osv..
 
Det intressanta var att de, när vi inte var nöjda, sa att vi inte hade valt/betalat för "top quality". De har tydligen olika nivåer som de över huvudtaget inte nämnde innan, för då hade vi aldrig valt dem. Vi hade tydligen betalat för "ok quality", inte mer. Och då får man räkna med lite skavanker...Fantastiskt.
 
Enklast möjliga renovering i form av målning inomhus. De visste inte ens hur man målar en fondvägg.
Vår tanke var att testa dem i ett enkelt uppdrag. Det var tur att vi inte blandade in dem i vvs, tillbyggnad, bärande väggar. De kan omöjligt vara hantverkare. Jag känner ohändiga personer som skulle klara det bättre.
 
Utan riktiga ref skulle jag ALDRIG låta någon göra jobb hos mig...röra till det kan jag lika gärna göra själv.....
 
  • Gilla
Joak
  • Laddar…
E
En bekant till mig gjorde den dyra erfarenheten att anlita dem och det har kostat åtskilligt, vet inte ens om han fick ut ngt på försäkringen eller inte, men huset skulle säljas och Litabygg skulle fixa en del småjobb som blivit liggande. De hade fullkomligt länsat huset på allt av värde + brutit sig in i bilen, dragit sönder instrumentpanelen för att få loss stereon och sedan dragit raka spåret till färjan. Litabygg tog inget ansvar eftersom de sin tur(?) hade anlitat litauiska arbetare för jobbet. :banghead:
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.