D09
Det gör lösvirke med ;)
 
Fått priser nu och det va alldeles för dyrt! Någon annan som har nån idé?
 
D09
Vad låg huset på ? :)
 
2 850 000kr färdigt! Ej platta osv! Så ca 3,2 + tomt så har du ett sånt!
letar efter en byggsats inkl allt för ca 1mil max! Gärna med färdiga väggblock och takstolar
 
D09
Fan, det sticker iväg, sen tillkommer väl alla andra avgifter som bygglov , va, elanslutning , försäkring etc eller ingår det?
 
Inte för att vara negativ, men hitta en byggsats för miljonen inkl loft blir nog rätt tufft...
 
D09
Ok, då var lösvirke billigare, är väl iofs sin egna arbetsinsats som gör den stora skillnaden, jag klarade mig på ca 1,2 milj byggkostnad, då är tomt, murar och ny vedpanna /pannrum ( har redan Nibe 310 ) + tomt och bef garage etc ca 840 tkr
Så ca 2,0milj. Tyckte det var dyrt :)
+ ränteutgifter etc för lån under knappt 5 år då man byggde.

Skulle säkert vara uppe i 2,5 med alla Krims krams utgifter

Sen är det ett jättefint hus du tittade på, säkert dyrare materialval, bättre genomtänkt etc :)
 
Asså såhär är det, jag har 1,2 mil över att bygga för! På de ska jag ha:
byggsats
värmepump
platta
och några småsaker till!

jobbar själv som elektriker så jag är inne i branshen, och har goda kontakter inom platta, bygg och grävning!
så allt med tomt, bygglov, VA och el har jag!
Så det är ju själva kompletta byggsatsen jag söker efter! Bygger nämligen allt själv med hjälp av goda vänner och kontakter!
 
Har en totalbudget på 2,2-2,3 mil! Men man får då räkna bort tomt 750 000kr VA + el 150 000kr
 
D09
http://www.bosum.se/sv/vara-byggsatser/1-5-planshus.html

Såg att dom + ar på mer kostnader för material, men fönster kan man t ex köra pvc fönster, trappa bygga själv osv.

Sökte på byggsats villa, kom en "del" bolag

Annars skulle du nog ha goda chanser på lösvirke med ditt kontaktnät. :)
 
Redigerat:
Hur lång tid har du tänkt att bygget ska ta? Att lita på att vänner ställer upp ska man nog inte göra, lägger någon ner rejält med tid så se det som en bonus men räkna med att göra allt själv eller betala för de delar du inte ska göra själv. Gör någon något gratis så se det då som en bonus
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.