Hallå hallå!
Fick en idé för länge sedan om en trävägg för tv där jag kan dra alla kablar bakom väggen, som jag tänkt sätta i verk när flyttat till ny lägenhet. Nu bor jag i den nya så nu är det dags! Känner mig inte hemma alls på virke så jag rådfrågade på bauhaus vad de tyckte jag borde ha, han pekade snabbt på ett virke som inte alls kändes rätt. Tappade förtroendet för dem så nu vänder jag mig hit!
Vad bör jag kolla på när jag ska köpa virke? Finns det något som är mer lämpat för mitt ändamål? Bör de vara någon viss tjocklek på de? Det måte vara helt rakt och jag ska betsa det, vill gärna få fram ådringen.
Kan man ge sig på något så enkelt som det här? http://www.bauhaus.se/tryckt-kladselbrada-22x145mm.html

Vad jag har lärt mig som glad hemmapulare så ska man inte "anta att det går" och jag har sett väggar när bilder där brädorna buktar ut och ser ojämnt ut.

Tack på förhand!
/Andreas
 
Är det mot en befintlig vägg du tänkt sätta upp den nya? I så fall så går det att regla upp med 45x45 mm reglar och sedan en lämplig spontad panel på det. Det du föreslagit på Bauhaus är tryckimpregnerat och inte alls lämpligt inomhus. (kallas förkortat för tryckt)
 
jag har gjort likadant hemma och det blir kanon bra tänk dock på att måla eller betsa innan om du inte vill ha glipor.
jag tog råspont och gråsvart betts, mycket liv i väggen så kanske inte rätt att ha bakom tv´n egentligen men snyggt blev det
 
Jag har slätspont i ett tak hemma, det blir som råspont fast slätare och drar mindre färg när du målar det. Jag har målat med Herdins Tak- och Panelvitt. Det blir jättebra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.