Funderar på att byta 2 fasta fönster 50x120 och en standard ytterdörr. Vad tror ni det kan kosta på ett ungefär? Tänkte att här är säkert är någon som bytt ungefär liknande. Antar det blir Mockfjärds eller någon sådan firma.
 
Hej
Du kan ju få en fin dörr för 7000-10000 kr.
Fönster vet jag inte, men vad gäller dörren så anser jag att det är värt att betala lite mer för en dörr än köpa en billig på byggmax eller liknande.
 
Mockfjärds brukar vara extremt dyra så kolla på något annat.

Jag har inte hört om några problem med Byggmax eller Bauhaus dörrar.
 
Kolla på SP fönster, Outline eller Traryd. Inte billiga men de har ofta kraftiga rabatter.

Ta sedan en lokal snickare som sätter in dem om du ej vill göra det själv.
 
Masken84 skrev:
Hej
Du kan ju få en fin dörr för 7000-10000 kr.
Fönster vet jag inte, men vad gäller dörren så anser jag att det är värt att betala lite mer för en dörr än köpa en billig på byggmax eller liknande.
Jag har satt in några (fem, vill jag minnas) dörrar från Byggmax och det har inte varit något bekymmer med någon av dem.
 
Har du tittat längts ner på dörren och kännt med handen om det svällt nått? sätt flera som inom 1-2 år svällt upp runt glas och ofta längts ner på dörren.
 
Kolla lite på blocket, brukar finnas fönster och dörrar som säljs pga felköp och dylikt.
Kan tänka mig att montering ligger nånstans runt 2000:- per fönster och runt 3000:- för dörren.
 
Masken84 skrev:
Har du tittat längts ner på dörren och kännt med handen om det svällt nått? sätt flera som inom 1-2 år svällt upp runt glas och ofta längts ner på dörren.
Nej, de har inte svällt nåt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.