Hej!
Tänkte kolla om det är någon som har tips på var man kan köpa makadam, väggrus och sättsand i Linköping. De måste även kunna köra ut och helst kunna leverera i alla fall sättsanden i storsäck.
 
Det är de två jag kollat på hittills.
ByggMax tyckte jag var sjukt dyrt.
Ballast verkade dyrt men offerten jag fick var på både grus och utkörning. Jag har fått för mig att de tar ganska bra med pengar för utkörningen så det kanske inte är så illa.
 
ullberg
är verkligen 1000-lappen för en storsäck dyrt? I stockholmsområdet tror jag det klassas som rätt billigt, såväl ballast sverige som DKLBC tar mer än så.

Om man jämför med levererat på bil (hög) är det givetvis dyrt, och sett till rena materialet (om man har lastbil / traktor själv) är det ännu värre, men storsäck är väl en ganska dyr produkt.

/U
 
Ja det är därför jag tänker "katchjiiiiing" varje gång jag tar släpet och hämtar två kubik på grustaget för 300 spänn. Man har råd med en glass på vägen hem också.....
 
Är väl inte så många som kan lasta 2,5 ton på sina släp... Dessutom tror jag inte du får lasta så mycket för bara 300 kr, brukar stå att det priset är för en normal vagn, dvs typ 500 kg eller nåt.
Själv tar jag lastbilen helt gratis och köper materialet utan kvitto, det blir skitbilligt B-)
 
ullberg
MathiasS skrev:
Ja det är därför jag tänker "katchjiiiiing" varje gång jag tar släpet och hämtar två kubik på grustaget för 300 spänn. Man har råd med en glass på vägen hem också.....
Ojoj, ekar det fortfarande "katchjiiiiing" ända från leverantören sen du pungade upp för ditt überschyssta släp? (nej jag är inte avundsjuk... ;) )
 
carlbanan skrev:
Är väl inte så många som kan lasta 2,5 ton på sina släp... Dessutom tror jag inte du får lasta så mycket för bara 300 kr, brukar stå att det priset är för en normal vagn, dvs typ 500 kg eller nåt.
Själv tar jag lastbilen helt gratis och köper materialet utan kvitto, det blir skitbilligt B-)
Egentligen är det så att jag ska betala per ton, men i praktiken blir det bara så på EN depå i stockholmsområdet, så dit åker jag aldrig.....:=)
 
ullberg skrev:
Ojoj, ekar det fortfarande "katchjiiiiing" ända från leverantören sen du pungade upp för ditt überschyssta släp? (nej jag är inte avundsjuk... ;) )
Näe, köptes nyimporterad från i värmlandsskogen och säljaren utgick från sitt eget inköpspris i Holland när han satte begagnatpriset, inte det svenska marknadspriset. Kommer ha släp gratis i tio år.
 
MathiasS skrev:
Egentligen är det så att jag ska betala per ton, men i praktiken blir det bara så på EN depå i stockholmsområdet, så dit åker jag aldrig.....:=)
Fast även om du ska betala per ton så är väl inte 300 kr för 2,5 ton så super billigt? Jag fick prisuppgifter i förra veckan på makadam 16-32mm, 155 kr / ton (inklusive moms) och 600 kr för en utkörning till mig med lastbil (tar 14 ton). Det var faktiskt billigare än vad jag troddde. I Göteborg (Härryda kross).
 
att betala per ton brukar bli dyrare för mig än att köra fast pris per kärra.

Superbilligt eller inte, det är mycket billigare än att få hem det i säckar eller att köra många gånger med småvagnar. Det är mycket billigare än din prisuppgift på 310+600kr om man bara ska ha ett par kubik. Jag har konstaterat att det är billigare för mig att hämta själv med släpvagnen än att pröjsa 2500-3000kr per hemkört lass ink material (Vilket är vad jag får betala här i stockholm, ditt pris verkar bra i jämförelse!). Ska man ha mycket är det förstås inte ett alternativ, men ibland rätt praktiskt att få hem det i den takt man förbrukar det. Har man ett stort släp är detta ett bra alternativ ibland, har man inte det finns det ingen ekonomi i att köpa ett för bara ett arbete.....förstås.
 
Krilleman
För mig löste det sig med den lokala bonden, bönder är bra! (y)
 
  • Gilla
larsson r och 1 till
  • Laddar…
Bönderna verkar grymt bra att ha, löser uppenbarligen många praktiska problem. Här får man dock ta sig till ett museum eller kanske Skansen för att få se en, så här får man klara sig själv.......
 
MathiasS skrev:
Ska man ha mycket är det förstås inte ett alternativ, men ibland rätt praktiskt att få hem det i den takt man förbrukar det. Har man ett stort släp är detta ett bra alternativ ibland, har man inte det finns det ingen ekonomi i att köpa ett för bara ett arbete.....förstås.
Så är det ju. Hade själv gärna haft ett rejält släp, mina alternativ är antingen stor klumpig lastbil eller liten klen släpvagn med 700 kg lastvikt.
 
I nv Skåne har jag hittat en som tar 600 kr för 2 ton bärlager/ stenmjöl eller liknande hemkört och tippat. Riktigt smidigt, kan ta hem många lass jämfört med köpa ett släp :) visst behöver jag många ton tar jag det via lastbil istället
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.