Hur ska ingång, sektion och område vara inställt för att panelen ska visa ”Brand” i larmat och olarmat läge (jag lyckas bara i olarmat läge)
Utgången som inverterad ”rök” fungerar för 12V matningen och återställning.
Firmware 3.2.5
 
RilleRock
SPC-Anders skrev:
Hur ska ingång, sektion och område vara inställt för att panelen ska visa ”Brand” i larmat och olarmat läge (jag lyckas bara i olarmat läge)
Utgången som inverterad ”rök” fungerar för 12V matningen och återställning.
Firmware 3.2.5
"Problemet" är 3.2.5 :)
Framtill 3.1 så var brandsektionen 24h oavsett.
I 3.2.5 ändrades det så du måste ha ett eget larmområde till röksektionerna.
 
RilleRock
Till privatpersoner brukar jag bara uppgradera till 3.1 för lättare handhavande.
 
Har du något förslag hur jag fixar detta i 3.2.5?
 
RilleRock
SPC-Anders skrev:
Har du något förslag hur jag fixar detta i 3.2.5?
Systeminställningar>Alternativ>Klicka i första kolumnen "Områden"
Nytt val "Områden" dyker upp i kolumnen ner till vänster.
Skapa ett larmområde till som du döper till "Brandlarm"
Föregående döper du förslagsvis till "Inbrottslarm"

Notera att du nu måste ge behörighet till båda områdena till användarna, måste välja vilka områden som skal synas i respektive map under expansionsenheter>manöverpanel>?områden Även välja att map sitter i område Inbrottslarm om du vill kunna göra till/frånkoppling så skall den sitta i ett "säkert" område.

Om det går till larmcentral klicka i under Filter under larmcentral att den skall sända från båda områdena.
Och givetvis flytta över brandsektionerna till det nya området.

Har man bara ett default larmomåde sker detta automatiskt, har man fler måste man gå in och editera för varje område. :)
Dina barn (om du har några) kanske inte skall kunna se brandlarmsområdet då styr man det via deras personliga användare.
 
Så här långt har jag hängt med. Men jag fattar inte hur jag ska säkerställa att Brandlarm alltid är aktiverat och att utlöst brand går att se på manöverpanelen oavsett om Inbrott är till eller från
 
RilleRock
SPC-Anders skrev:
Så här långt har jag hängt med. Men jag fattar inte hur jag ska säkerställa att Brandlarm alltid är aktiverat och att utlöst brand går att se på manöverpanelen oavsett om Inbrott är till eller från
Brandlarmet blir ett eget larmområde som har egen till/frånkoppling oavsett inbrottslarmets status.
 
SMS
Jag har skapat två områden Inbrott och Brand. Användaren Pelle-Inbrott kan skick SMS med modulen ”GSM SPC N310”. Samma inställningar och med användaren Nisse-Brand lyckas jag inte skicka SMS. SMS som skickas via Pelle-Inbrott har texten ”Confirmed alarm” hur ändra jag texten till ”Inbrottslarm hos Pelle”?
 
Hur får jag SPC 4320 ver 3.2.5 att skick SMS brandlarm?

Svårigheten verkar bero på att det svårligen går att få brandlarm som verifierat larm (ett krav för SMS).

Vore också trevligt om det går att byta text i SMS:en ”Confirmed alarm” till ”Inbrott bekräftat”
 
Provade med Inbrott och Brand båda som Larm, funkar utmärkt men det går inte att skilja larmen åt via SMS
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.