Ja, då har planeringen dragit igång ordentligt inför nästa års stallbygge!
Men som en riktigt gröngöling på det här med att bygga och planera och räkna ut ett ungefärligt pris så tänkte jag kolla om det finns några kunniga människor att diskutera med ;)

Jag tänkte ha fem så kallade uteboxar, som jag har räkna på efter dom största måtten enligt jordbruksverketsregler. på så sett blir alla boxarna på rad, 13,5x3,7 om jag har räknat rätt!
Men då måste jag säkert ha en större platta än så? men hur mycket? Och vad kostar en platta att gjuta i dagens läge? Och vilken av alla tusen sorters plattor ska man ha till häststall?

Och om jag ska bygga boxarna själv vilket virke och hur ska jag gå tillväga med boxarna när jag väl har grunden?

Tusen frågor men är tacksam för svar för varenda en! :)

Mvh Erika
 
Ett litet tips i all välmening, glöm inte att potentialutjämna innan du gjuter plattan, lag på det har jag för mig...:)
 
Har bara varit med och gjutit i befintligt stall, så har inte mycket att tillföra. Tjockleken var i alla fall då viktig. Jag hade ringt lämplig firma och hört mig för.
Gällande boxar så kolla typ http://www.uteboxen.se/montering/monteringsanvisningar/ för lite inspiration...
 
Tack så mkt! precis sånt som jag vill ha reda på :)
 
Jajamän, utskriven och allt :) men kul att höra hur andra har gjort med :)
 
Jo det ska jag göra, jaha men där var ju lite att titta på tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.