Har själv monterat CET-home uttagen hemma och visst är det lite trångt men så farligt tycker jag inte att det är och har man väl gjort det behöver man ju inte dit och greja igen.

Ville egentligen ha någon insats som passade med Eljo Trend Solid-ramar eftersom jag bytte alla uttag till det men det var svårt att hitta. Tyckte också att CET-uttagen inte direkt var jättesnygga från början men nu när de sitter på plats tycker jag att de smälter in rätt bra.
 
Hoppar in i tråden:
Då är frågan jag ställer finns det uttag med Ett rj45 och Ett antennuttag?
 
Hej igen,

efter lite letande fram o tillbaka kom jag fram till att vi kommer välja uttag från R&M. Elektrikern har sagt ok , om det sedan funkar med dosorna som elektrikern redan har monterat får framtiden utvisa. Framtiden får också utvisa huruvida det ska vara dämpning i uttaget eller ööööö tja nån annanstans, iaf säger R&Ms återförsäljare att det ska vara det i europa...och att CET inte har det??? Fast jag har polare som har CET o det funkar...suck FN borde göra en insats o förenkla o ensa tekniken inom området:)
 
Använder man CET så är det ett helt system och där ska det helt riktigt inte sitta nått motstånd i uttagen. Deras antennuttag liknar i konstruktionen en vanlig koaxialskarv och inte ett antennuttag.
Och som med allt, det man inte kan kan verka svårt men kan man är det ju alltid enkelt.
 
Mikael_L
Badger skrev:
Hoppar in i tråden:
Då är frågan jag ställer finns det uttag med Ett rj45 och Ett antennuttag?
JA! , just det jag söker nu! :)

Jag har inte letat så mycket än, bara konstaterat att vare sig biltema eller jula verkar ha dylika.
 
Vill också ha det. Märkligt att det skall vara så svårt
 
Y
Redigerat:
Mikael_L skrev:
JA! , just det jag söker nu! :)

Jag har inte letat så mycket än, bara konstaterat att vare sig biltema eller jula verkar ha dylika.
Här hemma kör vi med eljo trends vinklade uttag med keystone-fattning. Det finns även koaxial-kontakter för keystone, googla!. Kanske inte i en svensk e-butik dock...

/S
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Mikael_L
steve5432 skrev:
Här hemma kör vi med eljo trends vinklade uttag med keystone-fattning. Det finns även koaxial-kontakter för keystone, googla!. Kanske inte i en svensk e-butik dock...

/S
Ja detta må jag kika på. Ty jag har två ställen där det är tänkt att bli TV kombinerat med RJ45 i en Eljo trend flerfacksram.
 
Jag har detta uttag delar från r&m och elko plus.
Jag har en dubbel inst dosa bakom, på detta uttag satte jag dubbel ram för framtida bruk men går med en enkel ram också :)

20140106_161233.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hos Ahlsells finns art nr 518 73 73 (Trippleplayuttag Cat6 2xRJ45 + 1xCTV PAL) som Elbutik.se vill ha 370:-/st för. Uttaget är komplett med trendram.
236003_1_812.jpg
 
En F-kontakt är ju inget "slututtag" så du måste ha ett distributionssystem som är anpassat till att ha F-kontakt
 
  • Gilla
Müssli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.