Har för ett tag sedan tvättat av och slipat altanen. Är rätt nöjd med själva slipningen, men det är en del kvistar och "hyvelhugg" som rest sig som jag skulle vilja få bort, så att man får ett slätt och fint altandäck. (Har tyvärr ingen bild)

Vissa små resningar kan man ju ta en skruvmejsel eller stämjärn och bända bort men de större är ju lite jobbigare. Jag vill ju inte stå och köra för mycket på ett ställe med excenterslipen heller, då tar det för mycket runt omkring.

Jag har funderat på om man kan försöka få i lite trälim under så att det blir lite mer "fast" och sedan slipa av, för nu så står det och "sviktar" lite om man trycker på det.

Någon som har något tips eller förslag på en lösning som inte kräver alltför mycket? Undviker helst att köpa någon ny maskin enkom för detta.
 
En sickel kostar ca 70 kr och kan fungera över större ytor. Fast kvistar blir fortfarande inte roligt.

För att fixa till ett golv skulle jag nog ta sandpapper på en platta som man kan sätta på ett kvastskaft. En sådan platta man har för att slipa spacklade väggar. Skonsammare än excenterslip för det går i fiberriktningen, och bra arbetshöjd mha skaftet.

Skulle undvika limmetoden. Tror inte du får bort limresterna efteråt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.