grymmeoffe skrev:
Och missförstå mig inte nu Droid 1gen har varit en schysst klippare men s510 är bättre
Jo, den är bättre på många sätt håller jag med om, men tystare är jag inte överens om att den är, varken på pappret eller i verkligheten.
Sen undrar jag vad de har för postgång hos "ditt" serviceställe som lyckas laga och skicka tillbaka maskinen inom 48 timmar som du skrev tidigare, eller jämför du äpplen o päron, dvs. att skicka in maskinen för lagning vs. få viss reservdel hemskickad :eek:
 
grymmeoffe skrev:
Ok vettigt det har inte min L och min sambos mormor har också en L men dom batterierna höll för 10min drifttid efter vintern så Li on är vettigt
Viktigt att motionera batteriet under vintern som peternicklas skriver för att det inte skall förstöras eller i alla fall tappa kapacitet. Det står tydligt på hemsidan med särskild instruktion för nedladdning.
 
Vet det batteriet är kört med cetek laddare enligt konstens regler
 
Janne den frågan har jag ställt många gånger imover uppgav för nån vecka sedan att leverans skulle ske v24 ?
 
peternicklas
grymmeoffe skrev:
Vet det batteriet är kört med cetek laddare enligt konstens regler
Har du kört med en 12 volts laddare på varje batteri och det inte fungerar så är det nog slut.
 
Exakt … vi köpte på biltema o lödde ihop funkar klockrent
 
peternicklas
Någon som har en Landroid M på en gräsmatta i storlek runt 7-800 kvm och kan säga hur det fungerar?
 
grymmeoffe skrev:
Vet det batteriet är kört med cetek laddare enligt konstens regler
Du har ju ett års garanti på batteriet, har du provat det? Jag fick mitt utbytt i höstas utan problem :), skickades hem på ett par dagar.
 
peternicklas skrev:
Någon som har en Landroid M på en gräsmatta i storlek runt 7-800 kvm och kan säga hur det fungerar?
Jag har nog över 900 och den funkar bra, har fått hämta den när den kanat nedför en slänt några ggr. men den gör jobbet....
 
peternicklas
Siles skrev:
Jag har nog över 900 och den funkar bra, har fått hämta den när den kanat nedför en slänt några ggr. men den gör jobbet....
Hur mycket kabel har du lagt ner? Har själv ~250 m men 2.0 är max 200m.
 
Har nog runt 220-240....
 
peternicklas skrev:
Hur mycket kabel har du lagt ner? Har själv ~250 m men 2.0 är max 200m.
Funderar du på att byta "ner" dig ;)
 
Hur många är det här på forumet som beställt från imover.se och fått sin klippare?
 
Jag var på väg att beställa en LD men grannens robot satte stopp för detta. Jag vill inte lägga min 4,5m från grannens tråd....
 
peternicklas
Maver1ck skrev:
Jag var på väg att beställa en LD men grannens robot satte stopp för detta. Jag vill inte lägga min 4,5m från grannens tråd....
Ligg lågt några dagar så kommer jag snart med mer info. 1 m. mellan slingorna har nämnts men jag vill ha för vilka fabrikat detta gäller samt hur lång sträcka som slingorna kan gå parallellt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.