hej

vi sälja nu våran sommarstuga altså bestälde vi en anticimex besiktning för att vara seriösa.

nu upptäckte han två fel.

det ena var förhöjdar fuktvärde i badrummet och det andra var ojämn och lutande golv i sovrumet.

vi bestälde in två byggföretag och en besiktningsman från försäkringsbolaget.

ingen av dem hittade förjödar fuktvärde i badrumet eller ett ojämn och lutande golv???

ett handverkare sa ragt ut jag hitta inget fel jag vet inte hur besiktningsmanen
har tänkt? alla åkte iväg utan att hitta hans fel som är nu skriven i hans protokoll vilket kostar mig 15000!!!!!

den manen har gjord fel..... jag är så jä.... sur. vad skulle ni göra? jag försökte att ringa besiktningsmanen från anticimex men han svara inte.

hälsningar

alex
 
Reklamera besiktningen skriftligen till AC. Begär i första hand pengarna tillbaka. Men i princip tror jag att du har rätt till skadestånd för de extra kostnader du fått pga. den undermåliga besiktningen. DET kan nog iofs. bli svårt att få ut.
 
Googla Anticimex....inget bra rykte.....
 
  • Gilla
MagicFingers
  • Laddar…
O
Ibland blir det fel fast man vill så väl....
Felet var nog AntiClimax som besiktningsman.
Men det är inte lätt att veta innan
Du gör absolut rätt i att reklamera besiktningen.
 
Jag blir lite nyfiken, var du själv närvarande vid besiktningen? Det är guld värt att låta besiktningsmannen visa de tveksamheter han hittar.

Som lite efterklokhet kan man konstatera att anticimex har extremt dåligt rykte som bes. företag (de är nog bättre på att slå ihjäl någon geting eller myra).

För ett eller två år sedan kvalade de in på topplatsen hos allmänna reklamationsnämnden, de hade flesta anmälningar mot sig i alla kategorier inom byggområdet. Nu har det varit ganska tyst om deras dåliga kvalitet ett tag, så det är möjligt att de gjort en liten uppryckning.
 
hempularen skrev:
För ett eller två år sedan kvalade de in på topplatsen hos allmänna reklamationsnämnden, de hade flesta anmälningar mot sig i alla kategorier inom byggområdet. Nu har det varit ganska tyst om deras dåliga kvalitet ett tag, så det är möjligt att de gjort en liten uppryckning.
AC gjorde en besiktning hos en granne nyligen....han slog ner på att det saknades gruppschema och JFB i centralen....jag frågade om han fick besikta el öht och om han visste hur en JFB ser ut.....det är nämligen jag som kopplade in den för kanske 10år sedan.... ;)
 
  • Gilla
TessanDoo och 1 till
  • Laddar…
hej

jag kom när han var nästan klart med besiktningen. vi har då gått igenom protokolet fast han nämnde bara badrumet som störe fel. alt annat är bara små fel fyckte tyckte han.

det var när jag fick protokolet hem skickat när jag läste det med sovrumet. han skrev att golvet är ojämn och lutar och att jag borde kontaktar en konstruktör. när man titta på det verkar det som att golvet är så snett att man kan knappast går på den fast det är ingen fel över huved taget.

jag ska reklamera besiktningen på måndag.

som sagt ingen hittade de felen han hittade .....

hälsningar

alex
 
O
AC kanske har provision på antalet fel de hittar :p
 
Odjuret skrev:
AC kanske har provision på antalet fel de hittar :p
Den tanken slog även mig när vi fick vårt besiktningsprotokoll. För att få en dolda-fel-försäkring så var vi tvungna att anlita AC för att göra en besiktning. Jisses, vilka idiot-grejer det stod i det protokollet! För en okunnig hus-spekulant ser huset livsfarligt ut, med risker för fuktskador hit och dit. I själva verket är fuktkvoten uppmätt till 7% både i syllar och på vinden. Ingen fukt alltså. Jag skall i eftermiddag gå igenom protokollet och huset tillsammans med ett par potentiella köpare. Blir intressant!

Och låt mig inte gå in på energideklarationen som utfördes av samme besiktningsman samtidigt! För 3450:- skrev han att snålspolande vattenmunstycken bör installeras. Det är bara det att det redan sitter sådana överallt! Dessutom står det att ingen radonmätning är gjord, trots att jag visade honom både den som gjordes i början av 90-talet av förra ägaren och den som vi gjorde för två år sedan... Vad betalar man för egentligen?
 
AC är verkligen undermåliga!
 
O
Tja man betalar för att AC ska tjäna så mycket pengar som möjligt?:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.