Vi anlitade M Falk Bygg för en tillbyggnad under 2011. Efter tre månaders försening och ett par läckande vattenrör senare stod tillbyggnaden på plats. Entreprenören lämnade flera anmärkningar på slutbesiktningen därhän och vi höll inne 60 000 kr i förseningsvite enligt kontrakt. Företaget tycktes ha dålig likviditet under byggtiden och jag blev därför inte särskilt förvånad när jag hörde att M Falk bygg gått i konkurs. Så mycket för den tioåriga garantin!
Jag fick höra talas om konkursen när konkursförvaltaren ville ha förseningsvitet inbetalt. Förvaltaren fick förstås en bestriden faktura i retur (liksom entreprenören fått tidigare).

En googling visar dock att entreprenören flyttat vidare och startat Djupet Bygg med identisk logotyp samt hemsida. Till och med telefonnumret är detsamma. Detta tänkte jag släppa men när jag såg i byggahus svarta lista att M Falk Bygg dessutom fällts i ARN 2011 kände jag mig tvungen att skriva av mig.

Jag skulle vilja mana till viss försiktighet innan man ingår större affärer med nystartade Djupet Bygg AB.
 
Jag har raderat ett inlägg från Djupet Bygg. Vi tillåter normalt sett inte att företag gör inlägg här på forumet. Men de kan få infört ett genmäle. Det skall i så fall förhandsgranskas.

Enl. forumsreglerna.
 
Hoppas att de återkommer. Det är berikande för forumet att de ges möjlighet att svara. I synnerhet nu, när man ser att de svarat men inte vad de skrivit.
Jag har i vart fall inte hört av konkursförvaltaren mer....
 
De skrev: "vi är bäst.. bla bla bla, vi har inte gjort något fel...bla bla bla nu är vi AAA-krediterade... bla bla bla.

De vanliga undanflykterna med andra ord...
 
Det stod väl något om att det är helt nya ägare också men samma anställda.
 
Djupet Bygg AB vill svara följande:

"Hej Daviden!

Vill först säga att jag är ledsen för din skull att du på något sätt har farit illa vad betr. hantverkare.

För det andra vill jag å det bestämdaste dementera ditt inlägg vad betr. att Djupet Bygg skulle vara detsamma som M Falk Bygg. Jag Eva Blomkvist och min man Kjell Blomkvist har köpt deras KONKURSLAGER och inget annat! Vi har anställt delar av deras personal, Marcus Falk HAR varit anställd hos oss ett kort tag.
Vad betr. loggan, vi tog över deras leasingkontrakt genom Modins/dnb. Vi tog då dessvärre den enklaste vägen och förändrade loggan på enklast möjliga sätt. Det har vi nu sakta börjat ändra på, då vi dessvärre förstod att det inte var till vår fördel.

För övriga frågor finns vi tillgängliga på telefon!

Eva Blomkvist 0708261060
Kjell Blomkvist 0708261060
Djupet Bygg AB/Stora Djupet AB"
 
  • Gilla
Frasse fräs
  • Laddar…
Skickade en förfrågan till en offertsajt. De skickade sedan förfrågan till 5 företag som kunde passa. En av dem visar sig nu vara Djupet bygg AB. De har även varit hit och ska lämna två offerter på olika byggen i huset. När jag forskade på företagen dök denna sida upp. Blir nu tveksam över företaget.Tråkigt eftersom de gav intrycket att vara ett av dem mer seriösa. Tittar man på deras hemsida så refererar de bara till nya projekt varav två var lite mer omfattande samt att givetvis deras anställda skriver gillande på facebook. Numera rådvill och den firma jag själv kontakta ligger nog lite bättre till. Synd bara att de inte kunde göra det när vi ville. Tack för infot.
 
Det Eva Blomkvist svarat tycks stämma.
Jag beklagar om Djupet bygg fått lida för det rykte de fick ta över i och med att de initialt behöll den tidigare ledningen/ logotyp mm.
 
Jag kollade upp dem lite mera och beslöt sedan att de fick jobbet.
Jag har precis anlitat dem för renovering av tvättstuga och montering av 6 st fönster samt altandörr. Hitills har jag inget att klaga på. Än så länge sköter sig de sig bra. Fönstren är snyggt monterade förutom ett fönster som var skadat från från fabrik. Snickaren kan sin sak och är noggrann enligt min bedömning. Tvättstugan räknas vara klar inom 1-2 veckor.
 
Vill bara tala om att de har skött sig bra. De anlitar även en bra rörmokare och elektriker som är mycket seriösa och noggranna. Såg att det fanns lite rester kvar eftersom vissa maskiner som var märkta med M Falk bygg numera var övertäckta eller ersatta med deras nya dekal.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Djupet Bygg AB har enligt allabolag.se gått i konkurs.
 
Slurppe99, med tanke på när konkursen inleddes och när du skrev att det var 1-2 veckor kvar hade du djkla tur att de inte konkade under arbetet hos dig.....
 
  • Gilla
slurppe99 och 1 till
  • Laddar…
Ja verkligen, jag hade verkligen tur och tack för informationen. De ringde samma dag som konkursen lämnades in 130710 fredag och talade om att det nya fönstret hade kommit och de ville montera det. Eftersom de fortfarande hade nyckeln så skulle de gå in förra veckan och fixa fönstret. De gjorde de inte utan sökte mig i slutet på veckan. I går måndag 130722 var de här och satte dit fönstret. De två nya killarna som var här sa inget om att företaget hade kursat. Synd bara på den duktiga snickaren som var betydligt bättre än de sista två samt rörmokaren och elektrikern som de anlitade.
 
  • Gilla
xdigger
  • Laddar…
Hoppas för din skull att det inte var ett ROT jobb. När de nu blivit av med f skatt så finns det i så fall stor risk att konkursförvaltaren kommer kräva in pengar av dig. Det är aldrig bra att göra affärer med företag som har dålig ekonomi.

Taskigt tycker mot andra forummedlemar att du ger dem bra referens efter du visste att de gått i konkurs?
 
Redigerat:
Det var ju du som tipsade mig att de hade gått i konkurs. Sedan kollade jag upp det. Vad är det du insinuerar. Vad har jag för nytta av det när jag numera inte har något garanti på utfört arbete. Samt som du nu påstår att jag inte får göra något rotavdrag. Den större posten har jag redan betalat och fått rotavdrag för som du tycker väl är synd. Hur mycket mer det kommer att kosta i slutändan får vi se men de har utfört arbete efter konkursen 130710. De har sedan mörkat det och tydligen låter det bli dyrare för mig. Hade jag vetat det kunde jag ha tagit ett annat bolag som fick göra det sista. 130724 ringde jag Eva Blomkvist som bekräftade att de ville avsluta påbörjade arbeten men tydligen inte informerar sina kunder. Hon sa att konkursförvaltaren hade gått med på det. Ett par av dem tänker även starta om igen men hon visste inte vad det bolaget skulle heta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.