Hej!
Jag bor i radhus och har dessutom en sommarstuga där jag bygger mycket.
Renovering och tillbyggnad sker konstant, blir nog klar om en 5-10 år dock.:D

Till det har jag valt att köpa a klass verktyg och maskiner, enligt http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/62856-vilka-verktyg.html
Då min sommar stuga ligger cirka 30 mil ifrån hemmet och dessutom ligger på en ö, så vill jag inte att det jag använder går sönder eller slutar att fungera, då logistiken att skaffa nytt skulle ta mig minsta en dag.

Under sommaren har jag mina verktyg och maskiner i stuga, men samtidigt behöver jag lite till radhuset där jag bor och att alltid släpa allt fram och tillbaka blir för mycket. Jag gör inte så mycket, men samtidigt har jag behov att de vanligaste maskinerna så som, borrmaskin, skruvdragare, cirkelsåg, kap/ger såg och sticksåg.
Projekt, bygga in balkong, bygga till veranda/trall, ny farstukvist.

Nån som sitter i en liknande situation och har tips på vad jag skall köpa till hemmet?
Alla tips mottages.
 
Kika på tradera och blocket, finns de alltid bra verktyg till bra priser, man måste inte handla allt nytt ;)
 
Jag har kikat på både blocket och tradera, men "proffs" maskiner är lite väl dyra, tycker jag.

Men tack för tipset.
 
budget?
 
Tja, cirka 6-700 per enhet, så som skruvdragare, cirkelsåg, sticksåg.
Ett par hundralappar kan jag sträcka mig på något, men inte mer.

Måste nog lägga lite mer om jag ska ha en kap/ger såg.
 
Kolla in Ryobis sortiment. Köp en sats med batteri och laddare sedan maskinerna du behöver köper du "nakna". Har dock inte någon Ryobi-maskin själv, men har hört att dom fungerar bra till hemmafixaren.

Själv föredrar jag att köra en uppsättning bra maskiner som jag transporterar i respektive systainer och handverktyg i verktygsväska eller systainrar.
 
Tack för tipset, ska kolla lite på dem.

Men om jag skulle transportera skruvdragare, sticksåg, cirkelsåg och kap/ger såg och alla andra handverktyg, samt familj med två barn och barnvagn, skulle jag bli tvungen att lämna något.
 
Redigerat:
Beror nog på hur stor bil du har, Kap/Gersågen tar mycket plats
 
Du ska få ett nördigt tips jag gjorde och vart väldigt nöjd med efter att ha viljat ha en byggbil länge.

Bygg en miniverkstad/transport för verktyg av ett lagom stort skåpsläp. Perfekt att ha allt samlat som en extra "snickarbod" hemma med arbetsbänk och förvaringshyllor, alla verktyg i systainers och i verktygsvagn. Gärna med arbetsbelysning och något uttag draget för påkoppling som en husvagn. Lätt att låsa och ger ett bra skydd att jobba i när vädret är sämre. Skivor och virke kunde transporteras i "mittengången" i vagnen. Jag satte takräcke på skåpet så jag kunde transportera längre virke ovanpå dessutom.

Fick sälja den till slut ändå vilket jag ångrar, men hade knappt plats pga andra släp, fyrhjulingar, skotrar, bilar mm tyvärr.
 
Låter som ett bra tips, om det inte vore så att jag inte hade dragkrok på bilen.
Jo, jag vet att det är något jag borde ha, men jag har klarat mig i och med att att jag ofta beställt så mycket material i taget, så de leverarat hem eller till närmaste båtplats.

Men jag har två lika "nördiga" vänner, ska tipsa dem om det.
 
Köpt det du behöver till stugan och lämna det där så finns det alltid där.
Hemma går alltid att ordna snabbt det är alltid rea på bauhaus clasohlson krauta m.m.
Så på hemmaplan kan du lätt rulla förbi nånstans och bara plocka upp det du behöver när det verkligen behövs.

Jag hade inte köpt hem en massa grejer i onödan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.