Kurtson skrev:
du får inte ha flaskan i skåpet i sverige.
Enligt vem då?
 
Jag har en sådan där hängare till gamla classicserien och den används aldrig, inte alls bra, lättare att hålla flaskan i handen när man flyttar grillen.
Sökte efter gamla delen bland weber reservdelar, men hittade den inte, kan ringa och kolla på måndag om du fortfarande är intresserad
 
Nyfniken skrev:
Enligt vem då?
har fått för mig att det är brandskyddsmyndigheten.
det är bl.a. därför som grillar i sverige har andra plåtar i sig så att man inte får in flaskan.
 
Är dels 'lite' grillnördig, men också återförsäljare för weber så ställ gärna frågor.
ett tips är att gå in på www.weber-klubben.se och ställ frågor där, finns en hel del kunniga där...
 
Jag är ganska säker på att man får förvara flaskan i skåpet.
Kollade lite ang. detta innan jag köpte vår Genesis förut.
Liten flaska får plats i, inte en stor.
 
Nån som vet nåt rengöringsmedel som fungerar invändigt? Webers egna i svarta sprayflaskan gör det inte i vart fall. Behöver nåt som löser fett. Har provat Yes och varmvatten också men det blir bara kletigt.
 
Inget svar på din fråga Stefan, men är det någon som testat att köra (det fjolårsskitiga) grillgallret i diskmaskinen?
 
Vet inte hur gallret blir, men diskmaskinen får du nog köra tom några ggr efteråt mycket fett och skit som fastnar överallt i diskmaskinen. Har en kompis som gjorde det en gång... Men aldrig igen
 
Har faktiskt provat det, filtret vart skitigt men gallret var fortfarande inte rent. :|
 
Brukar lägga gallret på en lastpall på gräsmattan, spraya in med avfettningsmelel och sedan köra med högtryckstvätten. Är det gjutjärn så måste man smörja direkt efteråt med tex matolja.

Blir inte perfekt men den mesta mögen försvinner.

Inför varje grillning brukar jag köra upp tempen till 300 grader innan jag borstar av gallret med en rund stålborste.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.