Varför dra ytterligare telefonuttag o tv uttag utanför Lexcom home om man nu ändå kör det ?

Förstår inte vitsen
 
Kanske ide att dra fram ett rör till tex en ev parabol, det går nog inte att köra ut siganlen från LNB:n i Lexcom. Alternativet är ju att placerar mottagaren där lexcom HC sitter, med en IR-länk.
 
MrMagic skrev:
Kanske ide att dra fram ett rör till tex en ev parabol, det går nog inte att köra ut siganlen från LNB:n i Lexcom. Alternativet är ju att placerar mottagaren där lexcom HC sitter, med en IR-länk.
Det borde gå att köra signalen genom Lexcom uttaget,skall montera min parabol nästa vecka då återkommer jag med svaret!!!
 
Mellanfrekvensen ut från LNB ligger väl på 1.5-2 Ghz om jag inte missminner mig... klarar verkligen deras kabel det utan för stora förluster ??
 
MrMagic skrev:
Mellanfrekvensen ut från LNB ligger väl på 1.5-2 Ghz om jag inte missminner mig... klarar verkligen deras kabel det utan för stora förluster ??
Förvisso,men en vanlig antennkabel typ KTV klarar bara frekvenser upp till 900 Mhz,så det bör funka med Lexcom kabel...
 
micke_011 skrev:
ja..poängen är väl just att om nu lexcom är hett i dag så kan det ju mycket väl både krångla och gå ur tiden fortare än man anar, och att man därför skulle ha vanliga jack för både tele och tv på strategiska ställen.. men det kanske är bättre att bara dra tomrör för framtida..missöden.

men va f*n..backuper är ju bara för fegisar! och fredstu ge gärna besked om dina tester när du monterat parabolen.
Ni ska få en fullskalig utvärdering....
 
tomrör och tomdosor kan man ALDRIG dra för många av..

Fundera bara på vad det kostar främst i form av slit och bök att eftermontera en dosa kontra att stoppa tv-tre extra i varje rum från början
 
fredstu skrev:
Ni ska få en fullskalig utvärdering....

Då var det inkopplat och klart:

Parabol på garaget,från diseq switchen går en 25m koax.
Avlämnas i kk stativ där den övergår till ethernet kabel,mha en lexcom balun.
Genom hela huset ca 25m går den i Nexans Cat 7 kabel,för att sedan konverteras till koax via en likadan balun igen...

Allt funkar klockrent!!!!!!!
 
fredstu skrev:
Då var det inkopplat och klart:

Parabol på garaget,från diseq switchen går en 25m koax.
Avlämnas i kk stativ där den övergår till ethernet kabel,mha en lexcom balun.
Genom hela huset ca 25m går den i Nexans Cat 7 kabel,för att sedan konverteras till koax via en likadan balun igen...

Allt funkar klockrent!!!!!!!
imponerande!
 
ja... frågan är bara vad man har tjänat på det här i slutändan.. att man har lyckats köra tv-signaler på svindyr tp-kabel.. jo visst skithäftigt... men nödvändigt?
varför inte coax hela vägen?blir ju både billigare och bättre?
Ny teknik är inte alltid bättre.
 
micke_011 skrev:
nu har vi gått och skaffat en robert-box, inte pga den oerhört töntiga reklamen, men iaf. frågan är väl nu om det går att få ut den signalen i ett lexcom-nät eller inte? vi har boxen ansluten till tvn via scart, och jag kunde inte få någon bild alls via rf-ingången, vilket väl borde betyda att det inte går att få ut den signalen i nätet heller, eller är jag ute och hojjar?
Sure....visst var det pga av Robban....erkänn nu. Kunde ni inte hålla er tills huset var klart eller? Nu sitter ni i ett litet årskontrakt med Boxer som kanske inte är den bästa lösningen i ert hus?
 
Alke skrev:
ja... frågan är bara vad man har tjänat på det här i slutändan.. att man har lyckats köra tv-signaler på svindyr tp-kabel.. jo visst skithäftigt... men nödvändigt?
varför inte coax hela vägen?blir ju både billigare och bättre?
Ny teknik är inte alltid bättre.
Fördelen är ju givetvis modifieringsmöjligheterna, det är det jag betalar för iallafall (även om jag drar allt själv). Att få en enhetlig standard och möjlighet att själv styra vad för trafik som ska gå till respektive uttag är något jag har användning för. Har man inget behov av något så ska man givetvis ställa sig frågande till varför man ska betala för det...
 
Vad pröjsade ni dårå? Månadsavgift?
 
OK då skall vi säga upp vårt abonnemang på landet nu, känns lite onödigt med Discovery och BBC med flera. Jag trodde man var livegen. De nämnda kanalerna räcker gott!
 
Just nu kan jag tänka mig att skicka en brevbomb till Boxer....de grisarna accepterade inte att jag sa upp mitt abonnemang för det skulle skett min 1 mån innan 12 mån kontraktet gick ut. Nu är vi bundna 1 år till....grrr >:(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.