Har en fråga om en lite udda sak kanske... det är så att vi har en stor gjuten mosaikklädd betong pool på tomten som dels det är läckage på och dels vill jag inte ha en pool överhuvudtaget. Det jag såleddes funderar på är att fylla igen den helt enkelt och göra gräsmatta över hela den delen med, men då undrar jag hur bästa tillvägagångssättet är.
Bila sönder botten så vatten kan rinna igenom , fylla poolen med sten och annat lite grövre material, fiberduk ellerliknande sedan och finjord/matjord på det eller? Vad är bästa sättet för att slippa att det dels blir ett vattenhål, samt att det inte sjunker alltför mycket?
Storleken på poolen är 8x4 meter samt 2,5m djup ca.

Anledningen till att ta bort den är att ajg dels inte tror det går att laga på vettigt vis, om inte man kan specialbeställa en liner till den eller något liknande, dels att vi bor i norrland och kommer nog inte att använda denne pool tillräckligt ofta för att motivera arbetet och kostnader med den då vi behäver ny pumputrustning o annat med.

Så..tips på vad jag skall göra ? :)
 
Om det går skulle du kunna bygga en terass eller liknande över den. Så kan ju en eventuell senare ägare göra iordning poolen om de känner för det.
 
Perfekt garage med ett tak över.
 
Jordkällare?
Lägga lock över med öppning för en spiraltrappa.
Att tillverka poolliner på plats efter befintlig pools mått är väl ganska vanligt?
 
Fred vom Jupiter skrev:
Att tillverka poolliner på plats efter befintlig pools mått är väl ganska vanligt?
Ja till en pool utan trappa eller andra utväxter handlar det om dryga 15ksek. Sedan tillkommer lite väggdukar etc innan man kan hänga upp den men det är ju rätt rimliga pengar....om man vill ha pool.

Garage lät som en kul ide för den som inte vill bada....!
 
Jag vill inte ha en pool heller, och i norrland är det ju inte så kul att poola utomhus när kylan kommer och myggen går till attack på kvällen. Men hade jag haft en pool hade jag ändå övervägt att fixa den. Om man skulle bygga in poolen i ett "växthus" av kanalplast och beställa ny liner så skulle man få en pool som borde vara användbar en större del av året samt kvällstid och den borde inte dra så mycket energi heller om man väljer att värma upp den.
 
Garage med smörjgrop låter ju som en riktigt bra idé. Även Jordkällare. Kul med så många ideer på detta forum =)
 
pelpet skrev:
Men hade jag haft en pool hade jag ändå övervägt att fixa den.
Och använda den som drivhus till myggen? ;)
 
Mycket har jag hittat på botten i poolen. Daggmaskar, sniglar, grodor, gråsuggor, spindlar osv som alla trodde dom kunde simma - myggorna däremot, lyser med sin frånvaro. Jag tror inte att dom gillar klorvatten?
 
Klor i poolen? Är du inte klok människa! ;)
 
Näe, nått fel är det.
 
Gjut ett mellanbjälklag över poolen så blir det en bra källare till garaget eller förråd som du naturligtvis bygger över alltihopa....mer gräsmatta betyder bara mer att klippa..... ;)
 
Eller en bilramp ned och ett tak över så är garaget klart.
 
P
Sitter och funderar på om inte TS gjort något med poolen sen 2010? Skulle vara kul att höra vad som hänt sen dess. Annars finns det ju massor med förslag i tråden nu.:cool:
 
  • Gilla
Enk Projektet
  • Laddar…
....som sagt. Nått fel är det........:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.