Min dotter har fipplat med en kompis telefon, jag tror det är en Xperia Go, och försökt låsa upp den genom att gissa det grafiska lösenordet.
Tydligen tillräckligt många gånger för att telefonen låste sig.
Så nu min fråga: Vad gör jag nu? Går den att öppna igen?
 
Visst är det en Android lur? Efter fem ogiltiga försök skal den fråga "glömt lösenord" och då skall du kunna låsa upp med Google lösenordet.
 
Jag har ingen aning om vad det är för sorts telefon, jag kan inte sånt, men jag tror det.
Jag bara ser framför mig att jag måste köpa en ny telefon till min dotters kompis.
 
Det går ju alltid att fabriksreseta den. Står nog i manualen hur man gör.
 
Okej, det klarnar.
Kompisen har glömt BÅDE ett svar på en personlig fråga och Google-lösenordet.
Hur gå vidare?
 
Oj, vi skrev samtidigt.
 
Googla på Xperia go factory reset. Det fanns tom Youtube filmer på hur man skall trycka. Observera att telefonen blir helt ren som när den kommer från fabriken. Alla inställningar bilder mm försvinner. Normalt kan mycket hämtas från ens Google konto men inte om man glömt lösenordet...
 
Det blev en Factory Reset, med hjälp av en spansk (tror jag) film på tuben.
Tack för hjälpen.
 
Hoppas kompisen nästa gång skriver ner lösenordet på en lapp på hemligt ställe eller väljer ett lösenord man kommer ihåg enkelt (men inte är enkelt att gissa). Installerar kompisen inga appar på sin telefon? Man måste ju ange lösenordet varje gång man ska installera nåt, eller?

/S
 
L
Nej det behöver man inte ...
 
dijonken skrev:
Nej det behöver man inte ...
Så funkar min telefon i alla fall (iPhone)... kanske är olika på olika enheter.

/S
 
L
Ja på Android behöver man inte det. Men går att ställa in hur man vill ha det
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.