Är det någon som har provar Florovit på gräsmattan? Har inte hittat så mycket info på nätet.

www.florovit.se
 
Redigerat:
Jag gödslade med Florovit för ca två veckor sedan. Gräset växer som bara den och mattan upplevs mycket grönare än tidigare. Skall tydligen bero på innehållet av järn.
Jag är nöjd så här långt. Skall nämnas att det är första gödslingen för min gräsmatta så jag har inget annat gödsel att jämföra med.
Mvh Modewski
 
Ni som har prövat, hur ser gräsmattorna ut nu? Modewski?

Gräsmattenörden No 1 - Olle Berg - använder Florovit, så det bör ju vara bra. Florovit tillverkas i Polen och en 25 kg säck Florovit (4% järn) kostar i den svenska handeln 599:-. En kamrat arbetar en del i Polen och sa för ett tag sedan att han kunde köpa något byggmaterial eller annat som är billigt i Polen. Jag kom då att tänka på Florovit. Idag svängde han förbi mig med en säck! I Polen kostar 25 kg-säcken motsvarande 250:-!! Här skall det gödslas.
 
Jag körde en gång med Florovit och det blir nog inte fler heller. Visst blir det grönt och frodigt men effekten avtar väldigt snabbt, har gått tillbaks till Superganmino istället som har mycket längre effekt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.