Har hängt med här på forumet några månader och samtidigt byggt på mitt kök. Nu börjar det bli klart. Det fattas en bit över fläkten/micron samt lite spackel och färg över skruvar i takanslutningen men jag tänkte höra med er om skulle vilja föreslå färg på tapeterna. Skulle ljusgrå kunna passa?
 
  • IMG_2453.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jättefräscht! Vad gäller tapet så passar väl nästan vilken färg som helst eftersom köket i sig självt ju är neutralt. Gå på någon färg som blir snygg ihop med det ni har i övriga huset.
 
Tack för svaret! Jag får fundera lite till men det lutar åt en neutral färg och så får man färgsätta lite med gardiner och sånt.
 
Vilket snyggt kök.
Ser ut som ett pärlspont kök från myresjökök.
Vi har beställt ett och väntar spänt på att få sätta upp det. Några speciella tips du vill dela med dig?
 
  • Kket_ifrn_fnstret.JPG
Tack tack! :)
Köket är ett Ikeakök så jag har tyvärr inga tips till dig vad gäller myresjökök.
 
Jättesnyggt! Hade nog valt någon "vit i vit"-tapet (dvs vit bakgrund med tryck i annan vitsilvrig färg)

mvh
TyraMyra
 
Hade valt vita väggar med lätt grå ton.

Jag vill också ha ett så fint kök. Ska till ikea idag o kolla och så till Kvik. Hur mycket kostade ditt kök totalt? Vad har du för golv? Var köpte du kaklet? Jag ska också ha vitt kök (Ädel vit från Ikea)....är så trött på alla trä och björk-kök. Det ser så rent och flott ut med vitt och lite svart som i ditt. Vad har du köpt för ditt kök mer? Kyl/frys? vilken fläkt? diskmaskin?
 
Tack för förslagen, jag ska tapetsera i helgen så nu börjar det verkligen bli dags att köpa tapeter. Vit, vit-grå eller något sådant kommer det nog att bli.

Jag har inte räknat ihop någon totalkostnad ännu men jag gissar att det kommer hamna på någonstans kring 60-70kkr.

Jag har lagt ett klickgolv i björkfanér men det lutar nog åt att jag byter ut det ganska snart. Har inte riktigt bestämt ännu men det lutar åt ett mörkare golv. Antingen i stil med bänkskivan eller i stil med kaklet. Kaklet har jag köpt på Bauhaus för ca. 450 kr/kvm. Har inte namnet i huvudet men det kan jag ta reda på om du vill.

Alla vitvaror kommer från Bosch förutom micro/fläkt-enheten som jag tyckte var så praktisk att jag var tvungen att köpa den(Ikea whirlpool).

Jag lägger upp bilder på hela köket när tapetseringen är klar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.