Hej, fick tag i målad panel i en färg jag gillar dessutom. Den har två längder. Minns inte exakt nu men, typ, 3,5m och 5,2m.

Hur gör jag för att få till en snygg liggande panel där huset är rektangulärt respektive triangulärt???

Tackar!
 
Alltså kör jag bara hela plankan å kapar där den blir för lång å kör sedan nästa å lägger till tills den blir för lång osv??? Inte tänkt på detta tidigare å frågar därför nu då panelen ligger målad under presseningen :)
 
Generellt på stora ytor, använd hela tiden spillet från föregående kap så att skarvarna hela tiden flyttar sig. Anpassa på smart sätt runt fönster etc för att minimera spill.
 
Så lite skarvar som möjligt, speciellt långt ner på en fasad är lämpligt. Nu är det ju liggande panel och inte lika kritiskt men lättare att komma med ett förslag om du kan göra en enkel skiss av väggen med mått. Total längd, fönster och dörrars placering och storlek. Tänker man till lite smart brukar man kunna minimera skarvar och spill.
 
Just det, skall jag börja nerifrån eller uppifrån???

Hur gör man med isoleringen om det börjar regna??? (Det som inte hunnit kläs in plast å panel).

Tacksam!!!
 
Har fler frågor :S

Just det,
*skall jag börja nerifrån eller uppifrån med min liggande panel???
*Måste då isoleringen vara på ett speciellt håll??? (Smidigare med liggandes med hänsyn av regnet tänker jag)

*Hur gör man med isoleringen om det börjar regna??? (Det som inte hunnit kläs in plast å panel).

Tacksam!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.