Hej

Har köpt en wiper one i maj 2011 och den har funkar fint i 2 somrar men i slutet på förra sommaren började den dra snett och värre blev det.. tillslut gick den bara i cirklar och sen sa den ifrån själv och började pipa.. ena bakhjulet snurrar betydligt lättare än det andra.. men den snurrar saktare helt enkelt.

Jag skrapade bort allt gräs och sköljde av den, lämnade då in den i slutet av sommaren ( slutet på september )

Har sedan dess inte hört ett pip från verkstaden och när det nu i början på maj börjar bli dags att klippa för några veckor sen så ringde ja upp verkstan för att kolla om ja kunde hämta klipparen , Då fick jag till svar att dom inte ens hade tittat på klipparen, han sa att han tänkte skicka in den till wiper för reparation men dom gick tydligen i konkurs i höstas så han kunde ju inte skicka den dit! och han sa att dom skulle laga den själva istället och ja skulle få tillbaka den om en vecka, han frågade även vilket håll den drog snett åt (det berättade jag ju när ja lämna den i sept) men det minns ja ju inte nu sa jag.

sen veckan efter fick ja hämta den och då var det ett framhjul som hade dålig lager men det var utbytt och nu funkar de fint sa han!

jag visste inte va jag skulle säga.. jag är ju inte trögfattad så jag hade ju kolla allt uppenbart så det var inga fel på hjulen innan ja lämna in den heller. men han stod fast vid att det var felet.

dessutom var den alldeles skitig med tjockt lager med grusdamm ?!
Dom har en gallerinhängnad med plåttak på baksidan som dom har alla vanliga kundklippare eftersom det är så trångt i verkstan, skulle inte förvåna mej om den stått där ute hela jävla vintern...
och i boken står det att man ska förvara den inomhus torrt i +10-30c förmodligen för batteriets skull !
dessutom ska underhållsladdas om det är oanvänt i längre än 5 mån....

jag for då hem och släppte ut klipparen... gissa vad! den drog lika snett som innan..
dom har alltså inte ens testat klipparen. va trött man blir !

Förbrukas min garanti tid även om jag inte haft tillgång till klipparen?

kan man kräva en låneklippare?
 
6
Sa din återförsäljare att Wiper gått i konkurs? Tror du inte det skulle stått på deras hemsida om dom gått i konkurs?
Ring till Henrik Svensson på Wiper Tel: 0708 97 98 96. Prata med han istället för din återförsäljare som inte verkar ha stenkoll på något.
Pratade själv med Henrik i förrgår om uppdatering på min Wiper One.
Hade varit bra om du skrivit vilken återförsäljare du har lämnat in den hos.
Varför har du inte kollat med återförsäljaren sen i september hur det har gått med din robot?
 
När ja lämnaden in den var nästan gräsklippningssäsongen över så ja hade inte så bråttom att få igen den.
och han sa att han skulle skicka in den till wiper så jag antog att det skulle dröja ett bra tag om den skulle skickas iväg. och sen tänkte ja att han lär väl ringa när den är klar?

sen kom vintern och ja tänkte inte så mycket mer på den förens det började bli vår...
ångrar nu att ja inte varit mer påstridig.

Ja han sa att wiper gått i konkurs strax efter att ja lämnat in min klippare så därför hade han inte kunnat skicka den dit för reparation, han fick det att låta som det var bra att han inte hunnit lämnat in den till wiper för att då kanske det var svårt att få tillbaka den iom konkursen.

Och när ja lämnade tillbaka klipparen igen efter att dom "fixat" hjullagret, så förklarade ja att dom kunde väl åtminstone testa klipparen innan dom säger att dom lagat felet, då sa han att han väntade på en dator som man kunde felsöka felkoder med, och den hade inte dykt upp än...

men jag har nu i torsdags fått en "lånerobot" en liten stiga 520.... som är ett skämt i jämförelse me wiper one.
men såklart bättre än ingen klippare alls.

Det som känns värst är att min garanti har nu gått ut men ja har inte haft tillgång till men klippare sen september...
 
Jag har ev Wiper Blitz som var mer på service än på gräsmattan de första två åren.
Jag mailade försäljningschefen för Wiper och han gav mig en ny (fick behålla skalet)
plus ytterligare två års garanti.
 
6
Mr_Hope skrev:
När ja lämnaden in den var nästan gräsklippningssäsongen över så ja hade inte så bråttom att få igen den.
och han sa att han skulle skicka in den till wiper så jag antog att det skulle dröja ett bra tag om den skulle skickas iväg. och sen tänkte ja att han lär väl ringa när den är klar?

sen kom vintern och ja tänkte inte så mycket mer på den förens det började bli vår...
ångrar nu att ja inte varit mer påstridig.

Ja han sa att wiper gått i konkurs strax efter att ja lämnat in min klippare så därför hade han inte kunnat skicka den dit för reparation, han fick det att låta som det var bra att han inte hunnit lämnat in den till wiper för att då kanske det var svårt att få tillbaka den iom konkursen.

Och när ja lämnade tillbaka klipparen igen efter att dom "fixat" hjullagret, så förklarade ja att dom kunde väl åtminstone testa klipparen innan dom säger att dom lagat felet, då sa han att han väntade på en dator som man kunde felsöka felkoder med, och den hade inte dykt upp än...

men jag har nu i torsdags fått en "lånerobot" en liten stiga 520.... som är ett skämt i jämförelse me wiper one.
men såklart bättre än ingen klippare alls.

Det som känns värst är att min garanti har nu gått ut men ja har inte haft tillgång till men klippare sen september...
Låter helt klart som om din kille på på ditt serviceställe inte har koll på något alls.
"Väntar på en dator för att kunna felsöka felkoder".....

Varför skulle det behövas en särskild dator till det?

Låter som bortförklaringar från hans sida.

Känns lite oseriöst att sprida ut att en firma gått i konkurs utan att ha belägg för det.

Ring Wiper direkt och reda ut det med dom istället. Eller lämna in den till en annan återförsäljare.

Stod det ingen felkod i displayen på din klippare när den strulade?
 
Redigerat:
Jo ja får känslan av att det är dåliga bortförklaringar.

Den försöker åka rakt men hackar typ på ena hjulen så det snurrar inte lika fort.
efter en stund står det "Omstart 60s" sen gör den om samma sak igen bara...

Ja känner mej så dum nu som låtit han strula fram och tillbaka... skulle ha ringt wiper direkt istället.. skitockså
 
Mr_Hope skrev:
Det som känns värst är att min garanti har nu gått ut men ja har inte haft tillgång till men klippare sen september...
Det kan du inte godta, du lämnade in den medan den fanns garanti så det är inget att diskutera. Sen beror det förstås på vad det var för fel, men de kan knappast hävda att garantin har gått ut pga de själva inte gjort något sedan i höstas.
 
6
Mr_Hope skrev:
Jo ja får känslan av att det är dåliga bortförklaringar.

Den försöker åka rakt men hackar typ på ena hjulen så det snurrar inte lika fort.
efter en stund står det "Omstart 60s" sen gör den om samma sak igen bara...

Ja känner mej så dum nu som låtit han strula fram och tillbaka... skulle ha ringt wiper direkt istället.. skitockså
Ring till Henrik på Wiper som jag skrev i ett av mina andra inlägg i denna tråden och förklara hur inkompetent din återförsäljare är. Ditt problem med klipparen fixar dom, har för mig att det var något liknande fel på min Wiper One som dom fixade.
 
nä dom lär ju laga den nu innan dom kan lämna tillbaka den... men sen när ja tagit emot den så är väl garantin slut.... veckan efter lär väl andra motorn säga upp sig.... och då är det ingen garanti längre...

känns surt då jag missat minst en månads användning... nu på försommarn..
 
min lånerobot har dock inte klarat av att klippa min typ 5000m2 stora gräsmatta.
stiga 520 med ett batteri ska klara 1900m2...... så de är ju inte så konstigt.

mailade iallafall wiper nu och beskrev hela situationen, spännade att se vad dom säger.
 
Intressant! Vi köpte en wiper basci x19 till vår 900 m2 tomt i maj förra året!
I slutet av sommaren började den gå runt runt och vi lämnade in den till återförsäljaren som tyckte detta var himla märkligt eftersom de är så bra produkter. Han bytte något kol och sedan fick vi tillbaks den .
Den gick i några veckor sedan var det höst och vi ställde in den.
När vi tog ut den i slutet av april gick den ca 2 veckor och sedan var felet tillbaks igen.
MIN återförsäljare säljer inte längre sådana här klippare så vi fick vända oss till en annan återförsäljare (närmare)

Det var i början av maj och IDAG 13 juni fick vi tillbaks den.
De har väntat på reservdelar eftersom det förra företaget gått i konkurs.

Det har varit mycket tjat och ringande och jag har även tagit kontakt med konsumentrådgivningen.
Konsumentköplagen säger att om en produkt går sönder inom första halvåret har man rätt till en ny vara.
Det vill INTE den nya ägaren kännas vid (för HAN har inte tjänat några pengar på mig??) Min garanti gäller alltså inte enligt dem!
Men de har ändå varit "snälla" och ordnat en ny hjulmotor. När vi hämtade den ville återförsäljaren ha betalt för arbetet! Men vi har ju garanti, sa vi!
Ja men det gäller bara om vi köpt den hos HONOM säger han då (återförsäljaren) ! MEN min återförsäljare har ju lagt av.

Mycket riktigt hade den förre generalagenten mycket riktigt gått i konkurs. MEN den förre generalagenten som hette convenience hade just en vd som heter Henric Svensson!

http://www.allabolag.se/5567247506/Convenience_AB


Lehr heter företaget som är generalagent nu och de vill INTE kännas vid min klippare. Men visst det jobbar en "trevlig" Henric Svensson där också.
NÄ det här känns INTE seriöst å vad tusan, ska jag inte kunna få hjälp med min garanti och tiden bara rinner iväg?
Klipparen har varit på service i ca totalt 2 månader! INTE acceptabelt.

Jag har köpt en klippare för 20 000 kr, tillverkaren finns kvar och generalagenten ska ju inte förlora på om jag har ett fabrikationsfel så jag vet inte vad problemet är.

Du som skriver att man ska ringa wiper direkt, vart ringer man då? Går jag in på wiper.se så kommer jag till generalagenten i skövde! dvs Henric Svensson o/co

Nä säger jag, köp INGEN Wipergräsklippare!
//mjonass
 
6
mjonass skrev:
Intressant! Vi köpte en wiper basci x19 till vår 900 m2 tomt i maj förra året!
I slutet av sommaren började den gå runt runt och vi lämnade in den till återförsäljaren som tyckte detta var himla märkligt eftersom de är så bra produkter. Han bytte något kol och sedan fick vi tillbaks den .
Den gick i några veckor sedan var det höst och vi ställde in den.
När vi tog ut den i slutet av april gick den ca 2 veckor och sedan var felet tillbaks igen.
MIN återförsäljare säljer inte längre sådana här klippare så vi fick vända oss till en annan återförsäljare (närmare)

Det var i början av maj och IDAG 13 juni fick vi tillbaks den.
De har väntat på reservdelar eftersom det förra företaget gått i konkurs.

Det har varit mycket tjat och ringande och jag har även tagit kontakt med konsumentrådgivningen.
Konsumentköplagen säger att om en produkt går sönder inom första halvåret har man rätt till en ny vara.
Det vill INTE den nya ägaren kännas vid (för HAN har inte tjänat några pengar på mig??) Min garanti gäller alltså inte enligt dem!
Men de har ändå varit "snälla" och ordnat en ny hjulmotor. När vi hämtade den ville återförsäljaren ha betalt för arbetet! Men vi har ju garanti, sa vi!
Ja men det gäller bara om vi köpt den hos HONOM säger han då (återförsäljaren) ! MEN min återförsäljare har ju lagt av.

Mycket riktigt hade den förre generalagenten mycket riktigt gått i konkurs. MEN den förre generalagenten som hette convenience hade just en vd som heter Henric Svensson!

http://www.allabolag.se/5567247506/Convenience_AB


Lehr heter företaget som är generalagent nu och de vill INTE kännas vid min klippare. Men visst det jobbar en "trevlig" Henric Svensson där också.
NÄ det här känns INTE seriöst å vad tusan, ska jag inte kunna få hjälp med min garanti och tiden bara rinner iväg?
Klipparen har varit på service i ca totalt 2 månader! INTE acceptabelt.

Jag har köpt en klippare för 20 000 kr, tillverkaren finns kvar och generalagenten ska ju inte förlora på om jag har ett fabrikationsfel så jag vet inte vad problemet är.

Du som skriver att man ska ringa wiper direkt, vart ringer man då? Går jag in på wiper.se så kommer jag till generalagenten i skövde! dvs Henric Svensson o/co

Nä säger jag, köp INGEN Wipergräsklippare!
//mjonass
Om Du läst vad jag skrev i ett inlägg innan så hade du sett numret 0708979896. Detta stod på Wiper hemsidan innan.

Men som jag fattar det du skriver så har bara bolaget som hade agenturen för wiper gått i konkurs, nu har ett annat bolag tagit över. Sen om Henrik Svensson jobbar på det nya bolaget, det vet jag inte.

Har du pratat med Henrik personligen?
 
Ja jag har pratat med Henrik personligen och det nummer du anger är det jag fått till Henric, alltså generalagenten för i Sverige som tidigare hette Convieniece och har gått i konkurs och numera heter Lehr.
Det spelar alltså ingen roll vart man ringer, man kommer till samma människor hela tiden.
 
6
mjonass skrev:
Ja jag har pratat med Henrik personligen och det nummer du anger är det jag fått till Henric, alltså generalagenten för i Sverige som tidigare hette Convieniece och har gått i konkurs och numera heter Lehr.
Det spelar alltså ingen roll vart man ringer, man kommer till samma människor hela tiden.
Men du fick din klippare lagad utan kostnad?
Vad sa Henrik mer då om det nya bolaget?
 
Ja jag har pratat med Henrik personligen och det nummer du anger är det jag fått till Henric, alltså generalagenten för i Sverige som tidigare hette Convieniece och har gått i konkurs och numera heter Lehr.
Det spelar alltså ingen roll vart man ringer, man kommer till samma människor hela tiden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.