Hej,

Jag har haft lite röta på fritidshuset och är tvungen att byta utepanel på några kvadratmeter. Men nu har jag problemet att jag inte hittar panelen som sitter på! Verkar inte finnas någonstans och jag har ringt till den som jag tror tillverkade den innan utan framgång.

Hittade denna som har samma profil och som snickaren sa att tillverkaren var.
http://www.valbotra.se/wp-content/uploads/2012/12/21x120-falspanel.png

Men den är 120 bred när min ser ut så där i profilen men är 95 bred...Så samma panel men 95 bred.

Är det någon som vet något? Vet att huset ifrån början var baracker av någon sort så det kanske ligger någonstans i något lager? Behövs ju inte många kvadratmeter egentligen.

Mvh - Martin
Finns i Stockholm och Söderhamn
 
Paneltypen heter z-panel om det hjälper
 
Kom på att moelven tillverkar denna panel i 22x95. De flesta byggvaruhus borde kunna ta hem den. Kanske inte bauhaus eller byggmax men beijer,xl-bygg och liknande
 
Eller Falsad spårpanel med fasade kanter. Beijer verkar ha den
 
Detta är ju toppen!! Tack, det verkar som jag börjar få lite information. Så den ifrån Beijer ser alltså ungefär så ut?

Ringde till Moelven och de har 5 veckors leveranstid vilket är trist...ser ut som Beijer också har levanstid och det kanske är ifrån Moelven...

Någon som har något liggandes? :)

Tack för svaren!!
 
Jag har köpt min dubbelfasade halvspont på XL......normal lagervara...
 
Dubbelfasspont är lagervara hos Karl Hedin också.
Både 95 och 120, kanske flera bredder med men det har jag inte lagt märke till i så fall.
 
Är det verkligen samma profil och 95? Vilken xl-bygg var det?
 
Ser mälarpanel på 120 hos karl Hedins men inte 95mm men jag ska ringa i morgon. Tack
 
Nej vänta lite nu. Du har rätt, det där är inte dubbelfasspont, när man sätter ihop två st så kommer fasningarna mot varandra.
Så är det ju inte på den bilden du visar. Jag skäms lite nu.
 
Hej,

typiskt!! Verkar finnas på finska byggmax men inte på den svenska! Hmm..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.