Idag köpte jag en FS 130 :) Passade även på att köpa en högtryckstvätt, Stihl RE 128 plus med terasstvätt. Fick ett sjyst paketpris :)

Har precis kommit in efter att gått över trädgården med röjsågen. Gick åt ganska exakt en tank bensin (Aspen). Är jättenöjd med mitt köp! Känns betydligt starkare än min Stiga och tog sig på halvgas igenom där jag på Stigan fick köra fullgas. Inga problem alls med vibrationer i min trasiga högerhandled. Överlag mycket mer påkostade lösningar/konstruktioner än på Stigan. Och ett tap-n-go-huvud som faktiskt fungerar! Bara en sådan sak! :) Har bara kört med snöre, testade inte någon av klingorna som följde med.

Det enda jag inte lyckades helt med är inställningen av selen som följde med. Känns som jag har för korta armar, fick gå lite framåtlutad för att nå ner till styret på röjsågen.
 
Grattis till köpet!

Du får gå några timmar och mickla lite med selen så hittar du tillslut en bra balans och vinkel på styret,
 
Japp, ska testa att flytta ner fästet till selen lite. Röjsågen är lite framtung just nu om man ska tro guiden i manualen som säger att den ska vara i jämvikt när snöret är i marknivån.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.