tompathepilot skrev:
På RM510 är det kod 01010 kan ju skilja på modellerna.
Tack! Ska testa så fort jag får hem den.
 
Jag har köpt och installerat min RS 630 och haft igång den sedan i måndags, alltså 4:e dagen idag. Funderar på hur den lägger upp schemat i olika zoner. Klipper den först huvudzonen typ 4 dagar och sen delzon efter den eller ska den alternera?

Hos mig har den bara gått i huvudzonen de här första dagarna, tycker det börjar bli dags i delzonen. Långt gräs! kan inte hitta att man kan ställe in det heller...?

Måste säga att jag är imponerad av det den gjort de första dagarna i alla fall. Vårat gräs var riktigt långt men den tuggar på som bara den!

Återkom gärna med servicekoden så man kan in och fiffla lite där oxå! =)
 
Jag refererar ytterligare en gång till min RM510 om det är ok, på min slinga har jag två zoner på samma slinga och man programmerar bara ingångarna, så jag har helt enkelt skapat en ingång i min zon på framsidan. Och det är en "smal passage" som skiljer zonerna från varandra som klipparen bara passerar när den följer kabel till och från laddstationen.
 
peternicklas
Finns det någon erfarenhet hur den beter sig om grannen köper ett annat fabrikat?
 
lillreimer skrev:
Jag har köpt och installerat min RS 630 och haft igång den sedan i måndags, alltså 4:e dagen idag. Funderar på hur den lägger upp schemat i olika zoner. Klipper den först huvudzonen typ 4 dagar och sen delzon efter den eller ska den alternera?

Hos mig har den bara gått i huvudzonen de här första dagarna, tycker det börjar bli dags i delzonen. Långt gräs! kan inte hitta att man kan ställe in det heller...?

Måste säga att jag är imponerad av det den gjort de första dagarna i alla fall. Vårat gräs var riktigt långt men den tuggar på som bara den!

Återkom gärna med servicekoden så man kan in och fiffla lite där oxå! =)
Låter bra att den klarar högt gräs! Här växer det så det knakar och jag har inte fått hem min 630 än. Har du lust att prova om 01010 är servicekoden? Annars måste vi leta vidare!
 
peternicklas skrev:
Finns det någon erfarenhet hur den beter sig om grannen köper ett annat fabrikat?
Min svärfar har en RS630 och hans granne har en Automower 220 och de går bredvid varandra utan problem (vad jag hört)
 
f_s_81 skrev:
Min svärfar har en RS630 och hans granne har en Automower 220 och de går bredvid varandra utan problem (vad jag hört)
Mina föräldrar har en 630. Och nu köpte deras granne en likadan. Det är 1m mellan slingorna, vilket är för tätt!! Klipparna rymmer.. Hörde med Tidab som är importör av klipparna hur man ska gå runt problemet, och de svarar att de rekommenderar 2m emellan!!! Inte bra, då blir det ju 1,6m oklippt gräs..
Någon som vet en lösning på problemet?
 
Hoppsan, citerade fel person..
peternicklas skulle det vara..
 
Går det att bestämma vilka tider den ska klippa en viss zon? Alltså tex zon1 dagtid och zon2 nattetid?
 
STJO skrev:
Går det att bestämma vilka tider den ska klippa en viss zon? Alltså tex zon1 dagtid och zon2 nattetid?
Nej, inte vad jag kan hitta i menyn i alla fall, men är det någon som har andra uppgifter skriv gärna här, för jag hade önskat att det skulle gå.
Jag har en stor zon (2100m2) och en mindre (800m2), på den mindre har barnen sina grejer (gungor, sandlåda, studsmatta m.m.), då vore det bra att kunna styra när den ska klippa där så man kan rensa tills dess.
 
STJO skrev:
Låter bra att den klarar högt gräs! Här växer det så det knakar och jag har inte fått hem min 630 än. Har du lust att prova om 01010 är servicekoden? Annars måste vi leta vidare!
Provat 01010 men fungerar inte. Det ska bara bara tre siffror, har provar 010 och 101, går ej.
 
Hej !

Hur upplever ni klipparen nu när ni kört ett tag ?
Det blir ev. beställning av en RS630 i helgen till min mamma.

Som jag förstått det så navigerar med enbart kanttråd när den skall hem och ladda.
Jag kommer att lägga ut ca 300 meter kanttråd och undrar om man behöver vara orolig för att den får batteritorsk innan den hinner fram till laddaren ? Finns det någon intelligens i hur den kör när den skall "hem" ?
 
Säljaren jag pratade med sa att man gör pilar/trekanter ut från tråden så tar den en genväg över gräsmattan för att korta vägen hem. Men 300 m ska den nog klara utan pilar. Själv har jag en stiga, och den fungerar så också.
 
Jag får min monterad imorgon och jag kommer att ha väldigt lång omväg till laddstationen. Återkommer med info.
 
  • Gilla
miniGranis
  • Laddar…
Instalerade min RS630 idag och än så länge inga problem, följer man bara instruktionerna som medföljer så klarar man det på ca 2 dagar. Ska tilläggas att jag har ca 1400 kvm gräsyta delat på två zoner (700kvm vardera), det stämmer inte riktigt men bättre att ta i lite i överkant vad jag förstått. Men kan återkomma om ca en vecka med mer info om så önskas...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.