Alltså. Rusta har ett utekök med grill (3 brännare), kokplatta och diskho för 3995 kr. Det är ju i stort sett gratis. Hur dåligt är det? Eller är det OK? Någon osm har erfarenhet av det?

Jag tänkte ha det under tak året om och dessutom under en presenning på vintern. Kommer det hålla?
 
Jag har ingen direkt erfarenhet av just uteköket (men har sneglat på det för att ha på landet), men i höstas köpte vi deras grill som verkar vara samma modell som den som ingår i köket. Jag tycker grillen är helt ok för priset (vi gav 1500, sista rea-exet), men det har redan hunnit bli lite ytrost på locket över kokplattan (vet inte varför just den börjat rosta, sämre lackad kanske).

Det "sämsta" med grillen är att den inte har luckor fram, utrymmet under grillen kommer man alltså bara åt bakifrån. Och man får/kan inte ha gasolflaskan stå under där.

Lite bökigt att montera, det var t.ex. nån skruv som jag inte fick dit ordentligt (men ingen kritisk skruv, annars hade det nog räckt att fila upp hålet lite grann eller böja till plåten med mutterniten), men jag är nöjd än så länge (återstår att se hur det ser ut efter några år:).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.