Svågern köpte en solarventi, han är inte nöjd. Å andra sidan sa han att de enda gångerna de funkar är när den inte behövs, varma sommardagar. Så det kanske kan funka för dig ;)

Jag har hört att man inte ska ha ventilatonen öppen i källaren om man kör med avfuktare, eftersom den då försöker avfukta "hela världen". Men det kanske du har fixat redan.
 
låter ändå som det finns hopp :) hellre att solen värmer upp och torkar upp min kalla och fuktiga källare på sommaren än att antingen låta avfuktaren göra jobbet eller ännu värre vrida upp värmen på pannan så högt att elräkningen lär slå alla rekord som finns. Har för tillfället bara en ventil i källaren och var först inne på att ta upp en till när någon sa just detta att man på sommaren bör ha dem stängda. Är mest nyfiken på var all luft man blåser in kommer ta vägen. Jag räknar med att den kommer ge något mellan mars och oktober och max under sommaren. Tacksam för alla erfarenheter! Just nu är storleken det jag funderar mest på, finns det några risker med att överdimensionera?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.