Hej

Vi har ett litet, ca 1m2, isolerat skafferi som vi vill kyla. Idag har vi endast en ventil ut. I övrigt är det tätt.

Vi har tittat på kylaggregat från norcool som vi har tidigare erfarenhet av. Finns det andra mindre och tystare aggregat?

Är det någon som har erfarenhet av andra leverantörer av kylaggregat?

Mvh
Vilhelm
 
Ingen som har erfarenhet av kylaggregat till skafferi eller vinkyl?
 
Har för mig jag läst någonstans om en liknande lösning, kolla Sentens och HTC. Hittar inte mina kataloger just nu :(
 
nu vet jag inte med jordvärme, men med bergvärme kan man få frikyla. Den kylan passar bra till att kyla ett skafferi. Du kan se på din värmepump vad för temperatur du har i jordslingan, om den är under/runt 8-10 grader borde det gå bra(kan aldrig få lägre än temperaturen i jordslingan).
 
Dekker skrev:
nu vet jag inte med jordvärme, men med bergvärme kan man få frikyla. Den kylan passar bra till att kyla ett skafferi. Du kan se på din värmepump vad för temperatur du har i jordslingan, om den är under/runt 8-10 grader borde det gå bra(kan aldrig få lägre än temperaturen i jordslingan).
Just nu ligger jag på ca 11°C på brine in, har för mig att jag låg runt 17-18°C i slutet på förra sommaren.

Tyvärr har jag inte plats för någon extra tank som kylack som jag borde ha om jag installerar aktiv kyla

Det vore fint med en fristående kylmodul som kunde dumpa överskottsvärmen i ackumulatortanken. Då hade jag varit lycklig...

pelpet skrev:
De har gjort ett eget kylrum i gör det själv. Här är en länk till artikeln.
GDS artikeln använder Norcools kyl. Tack ändå!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.