är det någon som har koll på hur man kommer in i servicemenyn för att ställa hastigheten på kniven?
 
minnet är bra men kort, om någon skulle hitta denna tråden i framtiden (jag själv t.ex.) så är svaret charge, +, - när maskinen står i paus-läge...
 
  • Gilla
quilding och 1 till
  • Laddar…
Hur ändrar man knivhastigheten? Jag kommer in i servicemenyn men kan ej hitta hur man ändrar kniven.

Mina föräldrar har en L200 delux, och den varvar betydligt mindre än min L200 basic! Jag har satt på stora kniven på min så de klipper i princip lika mycket :)
 
själva hastigheten går inte att ändra, bara att stänga av huruvida den ska varva upp kniven vid högt gräs (vilket är irriterande eftersom den hörs mer, det är bättre att stänga av den funktionen och låta roboten sakta ner i stället)

att deluz låter mindre än basic kanske beror på att delux har borstlösa motorer? den kanske varvar lika mycket men låter mindre?
 
Marcus: Hur gammal är din maskin? Eftersom du säger att du satt på den stora kniven på din låter det som om din maskin är åtminstone typ 4 år gammal? De hade ju 24cm kniv tidigare och på de maskinerna kan du inte heller ändra om kniven ska varva upp eller ej. Du kan inte heller använda "kurvbana". För att få tillgång till de funktionerna måste du byta moderkort och displaykort...
 
Redigerat:
L laggmunk skrev:
minnet är bra men kort, om någon skulle hitta denna tråden i framtiden (jag själv t.ex.) så är svaret charge, +, - när maskinen står i paus-läge...
Tackar (y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.