Alla byggare jag talat med hänvisar mer eller mindre alltid till att köpa hela paket virke, för att kunna få vettiga totalpriser. Men hur mycket är det i ett paket (kan man ställa den frågan utan att fråga längden på ett snöre)? Åtminstone trallpaket i fasta längder borde väl kunna gå att få ett ganska precist svar på hur mycket ett paket innehåller (hel eller halvpaket)? Någon som vet, jag och google har gått bet.
 
Tror att det är ca 1100-1300 m i ett paket. Dock är just 28*120 så nedsatt "överallt" så det är svårare att få ett billigare pris på den.
Vår lokala tar 9:90/m
 
Det kan stämma och köper du hela paketet så ska du se till att du får det 70 % ska inte användas på din altan 30 % "försvinna" och sedan får du betala för paketet.
 
8.90:- meter kostar det i Norrköpings trakterna :)
 
  • Gilla
J.o.d
  • Laddar…
950meter va det i ett paket när jag beställde panel till huset, annars fick jag betala delningskostnad och ställkostnad (mellanstrucken panel)
 
126 stycken, om virket kommer från Rörvik i varje fall.
 
jomper skrev:
126 stycken, om virket kommer från Rörvik i varje fall.
Märkligt!

Det är samma antal som när jag köper en pall tryckta svarvade stolpar Ø80 mm från Mjölkman.
Börjar ana ett samband. Men vilket :eek:
 
Största paketen ligger nog på ca 800 löpmeter. Kring 650 meter är nog standard. Har aldrig sett paket över 1000 meter med tryckt 28x120, det skulle bli alldeles för tungt att hantera.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.