frav skrev:
Då maskinerna är monterade i UK så kan L stå för Lot
Lot innebär ?
 
mortimer skrev:
Lot innebär ?
Lot number kan liknas vid batch number. En produktionsomgång.
 
Lot = Parti
Batch = Sats
 
misselina skrev:
Lot = Parti
Batch = Sats
Låter vettigt faktiskt.
 
Ni som skickat in er på service, vad har ni skickat med i lådan ?
 
Eriksgatan skrev:
Denna klippare levererades till Sverige 2013-05-21 med ver. 5.8 build 04679.
Lägg märke till 75 dB, 3900 rpm och 04/2013. Dessa tre detaljer skiljer sig mot en del klippare som fortfarande säljs i en del butiker och som har 78 eller 86 dB, 4200 rpm och 2012 på etiketten.

[bild]
Funderar över det angivna varvtalet, är det maxvarvet eller normalvarvtalet som anges? Det som väcker frågan är ju att alla maskiner verkar kunna gå på olika varvtal, även min tidiga "4200-varvare" får för sig att trycka "gasen i botten" vid vissa tillfällen då varvtalet markant ökar under några sekunder när det tar emot.

Och en annan intressant fråga; märker ni som haft maskinen inne och fått mjukvaran uppgraderad från 5.7 till 5.8 av någon varvtalssänkning?
 
Redigerat:
Verkar vara lite av ett lotteri detta med klippning.. som jag skrev tidigare så tyckte jag att min började bli bättre, men idag när.jag tryckte på klipp så började den med kantkörning -bra! ..tänkte jag...minsta lilla motgång (snuddade imot en staketstolpe) så avbryter den kantkörning och sakta genar över tomten tills den stöter på kanttråden, där börjar den att krypköra på tråden riktigt sakta och stannar var 3e meter för att tänka i 6minuter. Efter att ha hållt på med detta i en halvtimme (utan att ha klippt någonting gör den en tvärvändning till en annan del av trädgården där den börjar göra likadant.. dvs kryper över kanttråden. Detta pågår i ytterligare 20min varvid den igen tvärar ut på tomten med en båge, MED KLIPPMOTORN IGÅNG, den stsnnar mitt på tomten, tänker 5min och börjar där klippa 3x15m och sedan är det slut på batteri. Nu står aset i laddstationen. På totalt ca 2timmar har den klippt 3x15m och 30m kant.

Fy f-n för att lägga 12000:- på detta skit..
 
  • Gilla
Kung_Klas
  • Laddar…
Hej

Jag blev anmodad av BOSCH support att bifoga laddningsmodulen, anslutningskabel inkl. transformator. Ingenting mer. kanske beror på att det troligen är fel i displayen eftersom den bara får en tom skärm utan något välkomstmeddelande.

Kommer nog att skriva ett skarpt brev till BOSCH ledning i Tyskland, Dr. Egbert Schneider och Helmut Heinzelman ang deras kompetenta? support i Sverige. Trodde BOSCH var mera rädda om sitt välrenomerade märke än att ha undermånlig och icke vetande support.
 
  • Gilla
Kung_Klas
  • Laddar…
Skall vara 2 m. lång rak tråd på båda sidor mot laddningsstationen.
 
  • Gilla
plaggis
  • Laddar…
Jag bifogade enbart klippare och transformatorn, men får nu veta idag att de vill ha in laddningsplattan/basstationen också. Så det får bli en extra tur dit.
 
Munkedal skrev:
Hej

Jag blev anmodad av BOSCH support att bifoga laddningsmodulen, anslutningskabel inkl. transformator. Ingenting mer. kanske beror på att det troligen är fel i displayen eftersom den bara får en tom skärm utan något välkomstmeddelande.

Kommer nog att skriva ett skarpt brev till BOSCH ledning i Tyskland, Dr. Egbert Schneider och Helmut Heinzelman ang deras kompetenta? support i Sverige. Trodde BOSCH var mera rädda om sitt välrenomerade märke än att ha undermånlig och icke vetande support.
Mycket troligt är det personal på supporten som bor i lägenhet och inte har gräsmatta. Man kan kanske tycka att Bosch skulle valt supportpersonal boende i Villa som kunde haft en egen Indego hemma och lärt sig lite hur bra/ej bra den fungerar.
 
  • Gilla
Otjena
  • Laddar…
mortimer skrev:
L9 resp. L22 är det inte batchnr för den dagen tro ? ...
Om teorin om datummarkeringen stämmer så sträcker sig Laddningarna / Batckerna över 14 dagar.
M J skrev:
Funderar över det angivna varvtalet, är det maxvarvet eller normalvarvtalet som anges? ...
Det måste vara "max" varvtalet för motorn eller rättare sagt normala varvtalet vid full matningsspänning.
Sedan är säkert varvtalet (spänningen) sänkt vid normal klippning. Vid 3900 rpm så snurrar alltså skivan med 65 varv i sekunden (4200 rpm = 70rps) och det är inte vad min normalt kommer upp i.
 
M J skrev:
Den drog ju sönder hjulet själv. Tekniskt hade man väl kunnat förvänta sig att den skulle stoppa motorn när det tar emot för mycket innan den drar sönder någon del i drivningen. Det var inget snack om att det inte går på garantin om jag skickar iväg den. Skickar jag iväg den får jag ett nytt hjul gratis på garantin, och säkerligen senaste mjukvaran också, men vill jag inte bli av med den utan bara ha ett nytt hjul för att slippa lång stilleståndstid så får jag fixa det på egen hand och försöka hitta en lokal återförsäljare som kan ta hem hjulet och förhoppningsvis inte skall ha tusenlappar för besväret. Har fått fraktlappar hemskickade från försäljaren så där är det inget problem, det är bara flexibilitet och alternativ till att bli av med den en stor del av säsongen jag saknar, då den klipper och går även med ett trasigt hjul.

(Här skulle man t ex kunna dra miljöargumentet i jämförelsen mellan att skicka ett hjul en väg med att skicka en 12-kilos robotklippare tur och retur för att få ett hjul påsatt men det tänker jag inte göra ;) )
Sådär, idag har jag hämtat upp mitt nya hjul hos Swedol. Jag måste vara den första som köpt en reservdel till Indegon... :confused:

iPhone 4S 016.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
M
Hej
Idag blir jag (lycklig) ägare av en indego. Jag har fått avisering från posten.
Törs man göra en kortare testslinga för att prova roboten, eller blir det ett elände när man sedan skall få den att klippa hela tomten. Jag tänkte lägga ut ca 50m som ett första försök.
Är det någon som har erfarenhet från detta?
 
Jag har dragit om min slinga flera gånger utan problem, radera kartan emellan bara.

Förhoppningsvis ger den omdragning jag gjorde igår att hela gräsmattan blir klippt nu.

Jag hade ett område på framsidan som den av någon anledning inte gillade men igår kväll efter omdragningen så började den där istället. (y)
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.