Hej alla!

Jag håller på att hjälpa en vän till familjen med att kolla på ett faktureringssystem till hans lilla företag men varken han eller jag har en aning om vad som är bra till ett bra pris. En annan sak som skulle underlätta är om det skulle vara ett enkelt system då hans vana vid att arbeta med datorer är ganska begränsad.

Hans företag är ett korttidsboende/vandrarhem. Han riktar sig mycket mot företag och universitet som bor i staden en kortare period. En fördel med detta system skulle då också vara om det gick att föra någon form av bokning genom detta system dock inte online bokning för de som vill hyra.

Har ni några tips?
 
bokning vet jag inte men kolla på spcs eller hogia dom är ju rätt enkla och billiga
 
det här känns verkligen som en tråd som passar hemma på byggahus... :cool:
 
Fortnox har ett gäng prisvärda produkter. Mkt mer än så vet jag inte, har ett par kompisar som jobbar där.

http://www.fortnox.se
 
Hur många fakturor i månaden handlar det om?
 
D09
Jag har speedlegder som bokföringdprogram, ( via banken /Swedbank) där kan man välja till fakturering, grymt enkelt system för 150 kr i månaden med kanonsupport

Finns en del tillval kring inköp o liknande etc kanske finns någon bra funktion för bokningar där. Men det får man nog kolla med kundtjänst
 
Redigerat:
Satsa på något med bra support och utbildning till ett rimligt pris. Kolla även med revisor om de kan rekommendera något. Det gäller att ha någon som kan förklara/reda ut varför det blev fel och rätta upp det, för det kommer bli fel någon gång.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.