försöktee kika på huset, men enligt deras hemsida är huset just nu inte ute till försäljning....
 
Innerfönster som fanns men inte användes kan ju hjälpa en del. Annars är det svårt att göra så mycket om du inte byter fasad å tilläggsisolerar.

Det framgår ju inte direkt på bilderna om det är lite eller mycket isolering eller uppvärmningskostnad osv.
 
Uppvärmingskostnaderna är nog svåra eftersom huset är använt som sommarstuga senaste 18 åren. Vintertid tömmer dom alla vattensystem och lämnar huset.

Tilläggsisolera utåt eller inåt? Vilket borde vara bäst att isolera först, väggar, tak, fönster/dörrar eller golv?

Har inte köpt något utan håller på kikar lite på vad allt som allt kan kosta i slutändan och hittat pris här på forumet om att isolera yttervägg kostar en ca 460-500:-/kvm. Kan detta stämma?
 
Tak är alltid bäst då ju värme stiger uppåt.
 
Huset såg väldigt trevligt ut, både utvändigt och invändigt. Det blir svårt att isolera utan att göra genomgripande förändringar, och därigenom helt förlora charmen.
 
Lite därför jag fastnade för huset, väldigt charmig hus som bara ligger 15 min bilfärd tills man är mitt i smeten så att säga. Men det är som du säger, det tappar troligtvis in charm om man inte lyckas återanvända eller få det att se lite likadant ut med fönster/panel fast bättre isolerat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.