Kan vara så här enkelt....
 
  • 1369946481914.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja, alkohol i raffinerade former har en förunderlig förmåga att få oss att se allt i ett magiskt skimmer.

Skål och gutår Kysan!
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Ja, alkohol i raffinerade former har en förunderlig förmåga att få oss att se allt i ett magiskt skimmer.

Skål och gutår Kysan!
Mmm. Tiden att bara njuta över avslutade projekt är viktig...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Good thinking!

Hustrun och jag försöker att hitta något att fira varje vecka.
och då blir det en så'n här
11022.JPG

Ibland, när vi inte kommer på något att högtidlighålla, tar vi den med mottot
"Undantaget som bekräftar regeln".
 
  • Gilla
kysan
  • Laddar…
Har de senaste veckorna lagt några kvällar på att bygga en sitt/förvaringsbänk med grillgarage och höj/sänkbart bord på baksidan av radhuset. I tisdags var jag såpass färdig att jag vid 8-tiden på kvällen kunde sätta mig på bänken, lägga upp benen och luta ryggen mot grillgaraget. Kvällen är varm och snart öppnas ett fönster hos grannen på baksidan och några minuter senare börjar någon plinka på en akustisk gitarr. Granngrabben antar jag. Han plinkar lite på måfå, ibland hör man någon slinga från Ac/Dc, Metallica, Gn'R och annat. En otrolig sommarkänsla och ett fantastiskt lugn sprider sig i kroppen och jag satt där länge och bara njöt. (Försöker hitta en smiley att stoppa in här men ingen av dem förmedlar känslan jag skriver om....)

Kvällen efter; har snickrat på bänken igen och vid 9-tiden avslutar jag jobbet, hämtar ett par korv med bröd och en mellanöl och sätter mig på bänken igen. Den här gången har jag ex-jycken hemma och jag låter Riesenschnauzern Busan hoppa upp på bänken och hon lägger sig mellan mina utsträckta ben och tittar lystet efter korven. Snart lägger hon dock huvudet på mitt ena lår och suckar djupt med lite korv i magen. Där ligger/sitter vi en lång stund och njuter av den svala sommarkvällsvärmen, hon slickar ibland min hand, jag smeker hennes päls och vi njuter båda av sällskapet. Livets små ljuspunkter.....

Kysan; Fin bild, och tack för påminnelsen. :)
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.