SVar X!
Jag gillar hammock, hade vart riktigt nice att trösta sig med nu när tomten ser ut som ett lerigt bombnedslag!
 
Att koppla av är inte min starka sida. För det är svårt när det hela tiden finns något som pockar på uppmärksamhet och arbetskraft.
Nybliven förälder, nybliven husägare - det finns att göra om man säger så!
Lättast för mig är det att slappna av när någon utav arbetsuppgifterna blivit utförda.
Som i helgen då gräsmattan blev klippt, höggräset trimmat, rabatterna rensade - då infann sig en rogivande känsla. (Även om samma sak säkert måste göras om nästa helg igen...)
Att njuta av detta inre välbefinnande kan jag mycket väl tänka mig att göra i en hammock. Jag och bebisen kan sitta där och gunga och ha det mysigt tillsammans.
Bäst av allt: det kommer att gå precis lagom fort för oss båda!
När jag var mindre hade min farmor och farfar, de finns inte längre, en hammock så denna utemöbel väcker många härliga minnen. Så hos oss skulle en hammock göra gott på flera sätt för flera!

Lurig fråga... Jag hittar bara tre varianter av hammocken hos Furniturebox (inte den ni har på bilden), men Daloms hammockar finns i fler varianter. Så jag vet inte vad jag ska svara riktigt.
Dalom verkar ha tre hammockar hos Furniturebox, två solvagnar och två tillbehör, tak och skydd. Förvirrande. Men jag svarar väl ett osäkert X då.
 
Svar X

Jag har alltid drömt om en hammock! Tänk att ligga i den, sippa på nåt kallt och gunga till fågelsången.
Dock har frugan varit tveksam. "Visst om man bodde i ett friliggande hus med en american porch, då kan jag förstå det, men inte annars.."
Gissa vad vi gör nu? Bygger hus. Friliggande. Med en american porch!
Det enda som fattas är en hammock :)
 
Rätt svar är X. (4 varianter av Dalom hammock, eller 6 med solvagnarna)

”Gunga i en hammock gungeligung gungeligung… ♪♫♪♫ ”

Hus och garage har jag målat och fått klart.
Detta har gjorts med en väldans fart.

Som kvinna jag fixar det mesta,
men ibland behövs en siesta.

I min hammock skulle jag ligga och njuta,
och för en stund alla sysslor uppskjuta.

Till kvällen jag skulle bjuda på något gott,
i min hammock skulle vi då sitta - så fint och flott.

Härmed jag skickar en ”trädgårds-invit”,
Dalom Hammock vit - hjärtligt välkommen hit ;-)
 
Svar: x

Hammock är precis vad gravida jag behöver i sommar på altanen. I en dalom säger jag sommaren kom, kom, kom....
 
Svar: X

Varför jag ska vinna en hammock? Ja det är ju snart semester. Då ska det ju jobbas hemma. Jag tänkte ägna mig åt det viktigaste arbetet man har när man är husägare. Planering... Med surfplatta, byggahus.se och en Hammock. Men jag har ingen Hammock, än.
 
  • Gilla
mhg_3
  • Laddar…
Hej,
Jag undrar om du Elina möjligen vet när denna fina hammock kommer levereras? Får njuta av den nästa sommar förhoppningsvis :)[

QUOTE=Elina Blom Westergren;1750860]Hej allesammans. Ett par av er har noterat att frågan var lite otydligt ställd och jag håller med om det, därför har vi räknat både 1 och X som rätt svar både ihop och var för sig.

Vinnare blev slutligen mhg_3. Ett stort grattis!!

I nya tävlingen som redan ligger uppe hittar ni smarta grilltillbehör:
http://www.byggahus.se/forum/tavlin...illbehor-fran-smartasaker-se.html#post1750769[/QUOTE]
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.