I badrummet är det jättedåligt tryck i kranen i handfatet och har varit det sen badrummet var nytt, vart kan begränsningen vara? Det är bra tryck på inkommande vatten i badrummet!
 
  • 1369934350366.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Mikael_L
Har du kollat att det inte är igensatt i den lilla silen på kranens mynning?
(Strålsamlare heter det väl?)
Det kan annars vara bra att börja med då det är så lätt gjort.
 
Har du prövat att skruva av silen och se om något fastnat där?

Med vänlig hälsning,
Jaquesthesnack
 
Blev slagen....
 
Kolla så att alla ballofixerna är öppna till max.
 
finns nog en strypning under locket som gör att ni inte kan vika upp spaken fullt ut.
 
Är det samma dåliga flöde på både kall- och varmvatten?
 
Krilleman
Kan även vara skräp som satt sig i kolven, du har en variant av Mora ESS blandare. Kräver demontering för att bekräfta.

http://www.rinkabyror.se/artikel/ma-kolv-tvattstall/?select=true
http://www.rinkabyror.se/artikel/ma-komplett-overdel/

Kolla dock först silen som sitter i strålsamlaren som redan nämnts. Det finns två spår som en skiftnyckel passar i.

Mora 2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Mora.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kan även vara denna varianten av kolv då du har den senare "rundade huven" men gamla pipen:
5655-4-morakolvar11mm.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • 9424_1.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Koppla loss anslutande rör till kranen och kolla trycket där. Hade samma problem hemma, och det var Vårgårdablandarn som gett upp. Ingen ny insats i blandaren avhjälpte problemet.
 
Kompletteringar.

Ballofixerna är öppna till max, köket kommer efter på samma ledning och har bättre tryck. Har även en gång monterat isär kranen men såg då inte den silen som syns på bilderna krilleman lagt upp, ska kolla det. Den gången jag skruvade isär kranen fick jag lite oväntad hjälp att vrida på vattnet igen och då sprutade av bara helv--te. LÄt panik att stoppa tillbaka allt... Det finns inget skräp i pipsilen. Trycket som visas på bilden är max när kranen står mitt mellan varmt och kallt drar jag åt något håll blir trycket ännu sämre (lika dåligt kallt som varmt). Hur skulle en strypning under locket se ut?
 
Detta hände även för mig och det var lin som fastnat i en koppling när dem monterat rören.
 
strypning under locket brukar bestå av en skruv som spärrar ställspaken från att lyftas upp till max. gå in på tillverkarens hemsida och kolla bruksanvinsning för kranen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.