Är det någon som vet var man kan köpa badkar/dusch i ett? Det ska inte ha några finesser som telefon, radio dvd-spelare, 50" skärm etc. :)

Den ska vara en enkle variant. Men de jag hittar har allt jag nämnde.

Tack
 
Jag är inte säker på vad du är ute efter, men vi har ett Svedbergs duschbadkar i vårt badrum och det är utmärkt att både duscha och bada i. Vanlig badkarsblandare med duschhandtag på väggen. Ingen elektronik alls är inblandad.
61222.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gå in på ett byggvaruhus, Bauhaus eller Hornbach, de har väldigt många varianter i sina utställningar och ännu fler i sitt beställningssortiment...
 
Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt med ett enkelt badkar. Så här gjorde vi när vi renoverade vårt badrum förra sommaren. Går utmärkt att duscha i. Blandaren är medvetet satt lite högt för att kunna ta bort badkaret om vi vill när barnen blir äldre.
badrum-5.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kneppe
  • Laddar…
Jag var mer ute efter en sån fast den har som sagt mycket annat jag inte behöver. Och så vill jag inte lägga ut så mycket pengar. Tanken är så att vi förmodligen ska flytta in ii en lägenhet där det finns en gammal ful dusch. Den vill vi byta. Om ca 3 år så görs det stambyte där. Då vill man inte lägga ut alldeles för mycket pengar. Men det ska ändå vara för en familj med bad och dusch i ett.

vectrex, den varianten är ju också ett alternativ jag kommer fundera på. Tack
 
Stambyte om tre år, då hade min snåltarm huggit till. Även om badrummet är trött så kan man oftast liva upp det med lite fräsha handdukar, en ny matta och ett nytt dasslock. Vill ni ha ett badkar så finns det ofta rätt fräsha badkar på blocket för inte alls särskilt många hundralappar. Samma sak om ni vill byta ut någon del av inredningen. Med ett snyggt duschdraperi så uppnår ni samma funktion. Pengarna ni får över kan ni kanske spara till att lyxa till badrummet lite i samband med stambytet.
 
Tack för svaren. Tydligen finns inte enkla dusch/badkar utan massa finesser.
Trodde det fans och på så sätt få ner priset lite.
Får kanske nöja oss med ett vanligt badkar.
 
Annars ett sånt här, funderar själv på nått liknande då övriga i familjen vill ha badkar men själv gillar jag inte att duscha i ett.

TLbadA.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
vectrex skrev:
Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt med ett enkelt badkar. Så här gjorde vi när vi renoverade vårt badrum förra sommaren. Går utmärkt att duscha i. Blandaren är medvetet satt lite högt för att kunna ta bort badkaret om vi vill när barnen blir äldre.
[bild]
Vad är det för modell på badkarsväggen & badkaret? Är inne på samma lösning i vårt badrum (med till synes samma badkar) i stället för ett slibbigt draperi.
 
Hej,

Badkaret är ett Ifö, BK-PRO. Vikväggen är av fabrikatet Arrow, tänkte köra på Ifö:s egna först, men min svåger (rörmockare) rekommenderade denna då den var mycket billigare, jag gav 1495, det var dock med rejäla rabatter. Vikväggen håller hög kvalité och jag är mycket nöjd.
http://www.arrowshower.com/sv/product_info.php?products_id=247
 
Jag har en Svedbergs Entré vikvägg som ser ut att vara i princip identisk. Det skulle inte förvåna mig om alla tillverkas i samma fabrik i Kina.
 
nikasp
pelpet pelpet skrev:
Jag är inte säker på vad du är ute efter, men vi har ett Svedbergs duschbadkar i vårt badrum och det är utmärkt att både duscha och bada i. Vanlig badkarsblandare med duschhandtag på väggen. Ingen elektronik alls är inblandad.
[bild]
Jag klurar på den varianten för kommande renovering. Fortfarande nöjda och är det enkelt att komma åt att städa under? Funderar på just den då vi inte vill offra badkar pga små barn på 1 och 2 år hemma. Planen är att man ska kunna göra om till duschhörna i en framtid och slänga ut badkaret.
 
Man får plocka loss plastfronten som sitter med några snäppfästen, sedan är det enkelt att komma åt under hela badkaret. Finns det rörelseutrymme i badkaret är det också lätt att flytta själva badkaret, det väger inte mycket alls.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.