Hej!

Jag och sambon håller på med en ny uteplats. Vi vill ha ett soldäck och vi vill ha så underhållsfritt som möjligt och har därför börjat titta närmre på komposit trall. Det verkar finnas många leverantörer och återförsäljare ute på nätet men jag saknar recensioner på om det är något att ha?
Är det så underhållsfritt som det påstås? Och vilket märke ska man välja? Vi har hittat ett virke från Bamboo Deck som säljs på Cheapy, har någon erfarenhet av detta komposit trall?
Och ni som har lagt komposit vad har ni lagt (märke på komposit trallen)? och var det värt pengarna? Är ni nöjda?

//Pillan
 
Hej,

Har inte lagt något sådant däck, men har fått hem provbitar förra året som jag plågat och det verkar mycket bra. Vi har redan ca 100m2 med vanlig tryckt tralldäck, men skulle jag lagt idag hade jag nog lagt komposit från scandinavian plank, 325.-/m2 inkl clipsen.
Vi har väl betalt ca 100 - 120.- inkl skruv för vår men sen tillkommer ca 50 - 100.- i underhållsmatrial.
(sioo..=70.-) (olja o rollers vartannat år) (såpa mm)
PLUS allt jobbet.....


/Joakim
 
Fortfarande få som byggt med deras material? Är sugen, men vill höra åsikter och gärna se lite bilder!
 
Jag är lite nyfiken och fyller på med en fråga. Kan man förlänga livslängden på ett kompositdäck? Eller är det kasst när det är kasst?
 
Funderar också i dessa banor - hur länge kommer det att hålla sig snyggt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.