X men även 1. Är det hammockar som avses är svaret X är det allt som heter Dalom finns det två ssolosångare med och då blir svaret 1.

Vi vill vinna hammocken för att ha någonstans att ta igen oss i sommar mellan fasad- och fönsterbyte samt återuppbyggnad av altanen. Hammocken skulle stå under lönnen i ett mysigt skyddat hörn i trädrden där man slipper se husrenoveringen.
 
På hemsidan finns 4 st varianter av Hammock, 2 st solstol/vagn.
Alltså är svaret som många skrivit tvetydigt, men jag väljer 4st då artikeln handlade specifikt om hammocken:
Svar :
X= 4st varianter av hammock Dalom finnes.


Motiveringen är inte svårare än att vi har ingen uteterass då den tidigare ägaren byggt den så dpligt så den ruttnade sönder, inte heller något annat bra ställe att slappna av på utomhus. Det hade vart skönt att åtminstone kunna lägga sig därute och ha det gott en stund emellanåt mitt i alla renovering och annat. Tror sambon med vår lilla dotter skulle tycka detsamma :)
 
Hej,
Svaret är X: 4 st

En perfekt avkopplande dag vaknar jag tidigt, utvilad. Solen skiner och frukosten dukas fram ute. Sedan lyssnar vi på en ljudbok i hängmattan, för- och eftermiddagskaffet dricker vi ( förhoppningsvis ) i den nya! hammocken. På kvällen bastar vi och tar sedan igen oss med något iskallt att dricka i hammocken. Kan lova att hammocken skulle bli välanvänd :) Där jag kommer ifrån hade alla en hammock, oftast en hård i trä utan dynor, men där samlades alla och trängde ihop sig. Fick man inte plats, satt man i gräset bredvid och väntade.....
 
Svar: X

Jag skulle efter flera år av renovering verkligen behöva en skön hammock att sitta i under den första semester på länge utan renovering.
 
Hej!
Svaret på frågan är litet klurig; det borde väl vara 1 eftersom det totala antalet varianter av möbelfamiljen Dalom är sex stycken. Men det skulle också kunna vara X om det bara är frågan om Daloms hammockar.


Med många hyresgäster, en tom gård och utan något att sitta på
utmanar vi vår snåla hyresvärd som höjer hyror och tar ut vinst.
Om Daloms hammock kan bära drömmar som vi vill nå
och gunga fram idéer, 43 stycken minst.
Då är den bärig och har kvalitet
och vinner över vår värds snikenhet. :D
 
Rätt svar: X
Vår familj har köpt ett äldre hus med mycket renoveringprojekt som ständigt pågår. En av orsakerna till att vi köpte hus var för att få njuta av en egen trädgård. Finns det något bättre sätt attt spendera en sommarmorgon än i en hammock? Morgonkaffe till fågelkvitter och gräs under fötterna gungandes i denna vackra hammock...
 
X

Har nu i vår tagit över ett gammalt torp som det skulle passa med utmärkt med en hammock i trä att ställa vid syrenbersån, koppla av med en kaffetår och se på korna i hagen några meter bort.
 
X
För att jag är världsmästare i middagslur, och denna hammock skulle vara pricken över i:et
 
Rätt svar är X

Min sambo är gravid och får inte vara i solen. Hammocken vore perfekt för henne att vila sig i och samla kraft i sommar. Sen så kan hon ju ligga och njuta med en softdrink i handen och ge instruktioner när jag slavar i trädgården :)
 
Frågan är ju inte direkt tydligt ställd, Det finns sex varianter på Dalom men bara fyra är hammockar... Men som frågan är ställd tycker jag rätt svar är 1.

Avkoppling innebär en nöjd familj, är barnen nöjda får man sjäv chansen att koppla av. Att ligga och mysa i skuggan med en bra bok är härligt, i en hammock det optimala. När jag växte upp hade min gammlefaster en hammock, jag har många mysiga minnen från latstunderna i den, mina barn borde också få sådana minnen!
 
Rätt svar är X. den finns i 4 modeller. Den vita var underbar.

Vi har dränerat om vårt hus i våras och trädgården ser ut som ett bombnedslag. Eftersom de har gjort en massa fel och kommer tillbaka för att göra om flera saker så kan vi inte lägga tillbaka vår uteplats provisoriskt som vi hade tänkt. Vi skulle verkligen behöva ett ställe i trädgården där vi kan slappna av i sommar och en hammock med ett skyddande tak ute i gräset vore guld värt för oss och våra flickor.

En hammock i gräset, så underbart
framförallt nu när vi risigt hart
ligga och vila och slumra en stund
vaggas till sömns i våran lund
under äppleträdet i vår berså
livet där ute kan sakta fortgå
fika med hemgjord rabarbersaft
drömma om stunder man en gång haft
solen värmer och fåglar kvittra
i närheten hör jag barnen fnittra
vad vore livet utan dem
en hammock skulle nu komplettera vårt hem

Jättefina möbler furniturebox. Ska kolla in era innesoffor lite mer :) ochtack byggahus för denna chans :)
Härlig sommar på er!!!
 
Rätt svar: X

Motivering: Tänk att en solig sommardag få sjunka ned i en hammock med ett glas flädersaft. En humla flyger sakta från blomma till blomma i syrenhäcken och barnen som leker i trädgården under vattenspridaren. Boken ligger på dynan bredvid, men det blir inget läst utan bara ett stilla gungande i skuggan. Lite längre bort hörs det hur grannen har problem med sin gräsklippare som inte startar och ett skönt lugn infinner sig. Senare på dagen tänds grillen och några lyxiga korvar grillas och avnjuts med en kall öl och lite potatissallad. När kvällssolen börjar sänka sig sitter jag åter i hammocken och förundras över hur bra livet kan vara.
 
Mitt svar är 1. 6 st DALOM.
Vi har idag en liknande hammock men den sjunger på sista versen. Så visst vore det skönt att inleda sommaren på uteplatsen med en ny trevlig hammock.
 
Svar X, fyra modeller.

Motivering: En riktigt avslappnad dag vaknar jag tidigt. Går upp och sätter på kaffet för en tur med vovven. Ute är det stilla och bara fåglarna hörs kvittra. Luften är hög och klar, himlen blå och solen börjar värma. I slänterna blommar lupiner och näst intill skriker i sin färgprakt ut att nu är det sommar. Väl hemma igen tar jag med en kopp kaffe ut till uteplatsen, där den tomma platsen nu är upptagen av en helt ny hammock från Dalom. Slår mig ner och bara njuter av morgonen. När kaffet är urdrucket lägger jag mig ner och gungar lätt. Vaknar först när övriga familjen kommer ut. De vill att vi ska spela kubb, så det gör vi. Plötsligt kommer en tutning från gatan. Det är några vänner som tittar förbi och de har med sig hembakt fika bröd. Återigen kommer hammocken till pass. "Ni stannar väl och grillar"? Vi bestämmer en sen middag med knytkalas. Vännerna åker för att ordna med sitt inför kvällen. För att verkligen koppla av slår jag mig ner i hammocken med en bok jag ännu inte hunnit läsa. Efter ett tag blir det för varmt och jag frågar om någon vill åka med till sjön för ett dopp. Det vill dem. På hemvägen blir det en tur förbi affären där vi möter fler vänner som raskt bjuds in till kvällen. Nu är vi ett gäng och när allt fler dyker upp hemma fylls alla lediga sittplatser utomhus snabbt upp. Vilken tur att vi fått hammocken på plats! Tillsammans med två väninnor står jag i köket och ordnar sallad. Köttet är redan på grillen. När mörkret sakta faller hörs glada skratt och djupa samtal omkring mig. Jag lyssnar på de mina, sluter ögonen där jag sitter i hammocken och vaknar i min säng. Nej visst. Den är inte där ännu. Men snart..
 
Svar X
Om jag hade vunnit hade jag gett den till mina föräldrar. Min mor har velat ha en så länge jag minns, hade varit en perfekt överraskning på deras bröllopsdag
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.