Har också köpt bra originalbatteri på ebay. Är förvånansvärt nöjd med både trimmer och häcksax till One, köpte även slagborr och cirkelsåg, alla maskiner med samma batterier, väldigt sällan jag känner att jag skulle behöva fler än två batterier.
 
Vm-guld och Kikki Danielsson på er. :)

Ja e rektet nöjd med min maskin.
Men, ett extra batteri behövs och jag siktar in mig på ett större. Bauhaus..Eller?
 
-Bauhaus..Eller?
-Granngården kanske
 
Jag kan rekommendera stihl fsa65, funkar riktigt bra.
 
Om det måste vara en Ryobi då har K-Rauta precis erbjudande på en trimmer och en skruvdragare (18V lithium batteri) för 999.

Vet inte om det är värd något dock.
 
Själv skulle jag inte köpa ryobi. Köpte en Black&Decker en gång, det är den enda maskinen
som jag blivit missnöjd med. Ska man köpa en batteridriven trimmer så är det ingen nackdel med 36V förutom priset. Men man vill ju ha maskin som funkar. Därför kan jag rekommendera stihl.
 
Robert-san01 skrev:
Köpte ett renoverat från Kina på ebay. Lite skabbigt yttre, men funkar som det skall. Vet inte om detta är samma, men för de pengarna kan man chansa.

[länk]
Tack för tipset.

En beställd!
 
OpiMaza
Hej
Jag vet att tråden snart är ett år gammal men är det fortfarande Royobi trimmern som gäller om man vill ha batteridrift till en vettig peng?
 
Har precis tagit fram min ur vintersömnen och den funkar lysande än. Det är väl batteri man troligen får byta då och då men jag har original än och det laddas snabbt. Skulle köpt igen. Aldrig mer kabel.
 
OpiMaza
Har en bensintrimmer men börjar bli trött på att köpa bensin samt så börjar den bli dålig.
 
Min funkar också fortfarande perfekt. Ett bra köp!
 
Jag köpte för ca 4 år sedan. Orginalbatteriet håll ca 20 min första året. Men året efter så räckte det bara ca 5 min. Kanske det blev för kallt i garaget för batteriet. Men köpte ett renoverat större batteri på ebay som har funkat mycket bra. Så, har du ett bra batteri så fungerar trimmern mycket bra. Jag har även häcksax från Royobi One+ så jag kan köra den med samma batteri.
 
Batterierna räcker längre om trimmern har borstfrimotor. Det har batteritrimmer av bättre kvalité.
 
Släpförlusterna på kollektor och kol är marginella. Den stora vinsten med borstlöst är ju möjlighet till olika timing på olika varvtal vilket ger hög effekt. Tveksamt att det appliceras i någon större omfattning på trädgårdsredskap. Dock är ju borstlöst nästan underhållsfritt. Bara lager som kan behöva lite olja.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.