Har varit i kontakt med BOSCH support,Jonatan von Seth, det är inget larm överhuvudtaget på version 5.7 eller 5.8, många tror sig höra ett larm men det är ljud när man knappar in sin pinkod.
Uppgraderingen är försumbar enligt Bosch support Zacharias Sandberg, Indego 2013 har en del förbättringar, bland annat reducerad ljudnivå.
Normalt finns ej behov för en software-uppdatering med vår INDEGO, Indego är dock förberedd till detta. När/om det kommer en softwware-uppdatering i framtiden är roboten förberedd till detta via SD-kort slot. Slut på citat:​


 
Larm.... eehhh, står hos alla ÅF´s att det ska finnas larm på den. Verka väldigt osamstämigt vad som finns o inte finns på klipparen o vad som utlovas om den.
 
Munkedal skrev:
Har varit i kontakt med BOSCH support,Jonatan von Seth, det är inget larm överhuvudtaget på version 5.7 eller 5.8, många tror sig höra ett larm men det är ljud när man knappar in sin pinkod.
Uppgraderingen är försumbar enligt Bosch support Zacharias Sandberg, Indego 2013 har en del förbättringar, bland annat reducerad ljudnivå.
Normalt finns ej behov för en software-uppdatering med vår INDEGO, Indego är dock förberedd till detta. När/om det kommer en softwware-uppdatering i framtiden är roboten förberedd till detta via SD-kort slot. Slut på citat:​
Hej har installerat Bosch Indego med "larm" 75db och vers 5.8 visserligen låg ljud nivå men störande och kan baras stängas av med pinkod! Fel av din support kille slut citat ;)
 
Redigerat:
Eriksgatan
Munkedal skrev:
Har varit i kontakt med BOSCH support,Jonatan von Seth, det är inget larm överhuvudtaget på version 5.7 eller 5.8, många tror sig höra ett larm men det är ljud när man knappar in sin pinkod.
Uppgraderingen är försumbar enligt Bosch support Zacharias Sandberg, Indego 2013 har en del förbättringar, bland annat reducerad ljudnivå.
Normalt finns ej behov för en software-uppdatering med vår INDEGO, Indego är dock förberedd till detta. När/om det kommer en softwware-uppdatering i framtiden är roboten förberedd till detta via SD-kort slot. Slut på citat:
De sade även till mig att det minsann inte fanns någon enda komponent monterad på vare sig den äldre eller nyare (5,8/3900rpm) klipparen som ens kunde avge en larmsignal och att uppgiften om alarm bara är ett ogrundat rykte. Jag trodde dem faktiskt en gång för de var så övertygande. Detta trots att det står i allt reklammaterial och på hemsidan, det var bl a därför jag kopierade in en skärmdump på det här i tråden i början av månaden. Jag har kvar en del sådant arkiverat så skicka ett PM till mig den som behöver bevis för att kunna häva ett dyrt köp och inte hittar det själva.

Sedan bytte jag själv klippare och som ni kan läsa i ett tidigare av mina inlägg så låter det faktiskt lite grand när man lyfter upp den (ett inte alltför ljudligt larm - dock mer än knapptryckningspip) och Dennison har två foton på larmsummern här i tråden några sidor tidigare. Så när jag senare tog upp det med Bosch kundtjänstpersonal igen (som test av om det ens var någon mening att fråga något och förvänta sig ett korrekt svar) så envisades kundtjänstkillen med att fortsätta påstå att det inte finns något som kan låta på klipparen. Jag frågade om han själv har tittat i klipparen eller lyft upp en klippare "in action"... Sedan bad jag gå rakt in på bokföringsavdelningen och stanna där tills vidare eftersom han helt uppenbart sprider lögner om sådant han inte har en aning om och inte borde få vistas på kundtjänst mer. Har de alltså släppt ut honom igen??!!

Det s k "larmet" är annars inget att sukta efter, hörs kanske 5-10 meter och är väldigt lätt att stänga av, så låt inte det spela någon roll om du står i valet att byta ut klipparen eller ej.
 
Eriksgatan
misselina skrev:
Nu har dom samma pris 11699:-
Japp, och eftersom Bauhaus inte har det priset utan är dyrare med sina 12.395:- så skall Bauhaus ge dig klipparen för 10.295 kr.
 
Eriksgatan
MBygga skrev:
Har du något special avtal med Bosch eftersom du kan byta klippare så ofta. Du är väl inne på nummer tre nu om jag räknar rätt. Hur motiverade du det första bytet från förra årets version till årets?
Nej. Men jag har koll på vad jag köper och dokumenterar under vilka premisser köpet sker. Nästa vecka kommer gissningsvis klippare nr 4 ...
 
Eriksgatan
Timpalimpa skrev:
Är det någon av er som gjorde en skärmdump från Harald Nyborgs hemsida under priskriget?
Japp den 12/5 och 17/5. Har skickat dig ett PM. :)
 
Eriksgatan skrev:
Japp den 12/5 och 17/5. Har skickat dig ett PM. :)
Pm tillbaka :) tackar!
 
God morgon. Min sluta klippa igår ??? Går runt och kör i raka spår men rotorn roterar inte ?
Fler med detta problem ?
Fabriksinställde den,ny kartering och hon startar så fint, går direkt ut på en plätt,fint fram o tillbaks men klipper inte.
hmmmm........
Kände på tallriken som håller knivarna och där finns inget motstånd alls, kommer inte ihåg om det var det från början. Någon som har lust att kolla på sin fungerande maskin vid tillfälle.
Min är 2012 v5,7 inköpt för 3 v sedan
 
Jag lämnade in min igår på Hornbach och det kändes som lite orutinerad personal om hur papper skulle fyllas i men med hjälp från mer rutinerade så blev det förhoppnignsvis rätt. Hoppas på en ny maskin. Jag kan ju säga som så att jag ger Bosch 2ggr till chans på service. 3:e gången gillt så reklamerar jag min och köper någon annan istället om det blir återkommande fenomen. Kunde säkert lämnat den på t.ex Cheapy som finns där jag bor men valde istället att åka till Hornbach i Malmö där jag hade köpt den så jag har med rätt ställe att göra från början om det blir en följetång.
 
Spare skrev:
Kände på tallriken som håller knivarna och där finns inget motstånd alls, kommer inte ihåg om det var det från början. Någon som har lust att kolla på sin fungerande maskin vid tillfälle.
Min knivtallrik tycker jag aldrig att det har varit något motstånd i, har alltid snurrat fritt. Den sitter väl direkt på motoraxeln utan utväxling emellan så den ska väl snurra fritt så länge det inte är spänning på motorn?
 
Vilken tur att jag köpte den igår då.
Fick den för 8500:- med prisgaranti på hornbach.

Installerade den igår och fick igång den igår natt...
Den klipper på riktigt bra så här långt.
Hade problem med dockningen när den ville hem och ladda så det är något jag ska titta på när jag kommer hem. (Den körde upp lite för mycket till vänster)

Ett tips för er som inte installerat den ännu: När ni sätter tråden så är det viktigt att ni har avståndet från kanter m.m jag chansade och satte tråde 2 cm från altanen tänkte att den känner av altanen (knivarna kan inte skadas) men när maskinen kör runt för att kartlägga gräsmattan så kör den in i altanen och säger ta bort hinder.

Så det vart bara att slita upp den tråden och göra om.

/N
 
N_Fredriksson skrev:
Vilken tur att jag köpte den igår då.
Fick den för 8500:- med prisgaranti på hornbach.

Installerade den igår och fick igång den igår natt...
Den klipper på riktigt bra så här långt.
Hade problem med dockningen när den ville hem och ladda så det är något jag ska titta på när jag kommer hem. (Den körde upp lite för mycket till vänster)

Ett tips för er som inte installerat den ännu: När ni sätter tråden så är det viktigt att ni har avståndet från kanter m.m jag chansade och satte tråde 2 cm från altanen tänkte att den känner av altanen (knivarna kan inte skadas) men när maskinen kör runt för att kartlägga gräsmattan så kör den in i altanen och säger ta bort hinder.

Så det vart bara att slita upp den tråden och göra om.

/N
Vilken Hornbach butik och vilken utgåva (75dB eller 78dB)?
 
Spare skrev:
God morgon. Min sluta klippa igår ??? Går runt och kör i raka spår men rotorn roterar inte ?
Fler med detta problem ?
Fabriksinställde den,ny kartering och hon startar så fint, går direkt ut på en plätt,fint fram o tillbaks men klipper inte.
hmmmm........
Kände på tallriken som håller knivarna och där finns inget motstånd alls, kommer inte ihåg om det var det från början. Någon som har lust att kolla på sin fungerande maskin vid tillfälle.
Min är 2012 v5,7 inköpt för 3 v sedan
Fick exakt samma fel på min. Bara att skicka in. Tog en vecka sen fick jag en helt ny. På min nya snurrar klipptallriken lätt men inte allt lika lätt som när den va sönder.
 
I Göteborg dock så märkte jag när jag kom hem att det var 78db 5,7 men det spelar inte så stor roll.
Om det kommer någon ny 5,9 så skickar jag in till hösten för uppgradering.

/N
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.