claust skrev:
- Tidligere kunne maskinen efter at have pauset, køre flere meter uden at knivene snurrede, dette er tilsyneladende rettet
Det är en orsak jag skulle kunna tänka mig att uppdatera till 5.8 för!

claust skrev:
Maskinen er netop nu ved at slå græsset for første gang efter opdateringen, og der er stadig ikke overlap mellem slåsporene, der er striber med græs på ca 5 cm der ikke bliver klippet. Håber at dette retter sig når maskinen har målt plænen op igen.
...och där kom orsaken till att jag låter bli att uppdatera tills vidare. ;)
 
claust skrev:
Havde problemer med min Indego (sw 5.7), den begyndte at stoppe på tråden med fronten væk fra plænen, og melde at den var udenfor tråden. Én gang oplevede jeg at den kørte ud uden at være programmeret, og stor midt på plænen uden strøm.

Bosch service i Danmark kontrollede maskinen, men fandt ingen fejl(?) MEN de opdaterede software til version 5.8, og nu kører maskinen uden problemer. Jeg har bl.a. registreret følgende ændringer fra 5.7 til 5.8;

- Maskinen pauser ikke så længe mere, og er hurtigere kalibreret efter hver stop
- Tidligere kunne maskinen efter at have pauset, køre flere meter uden at knivene snurrede, dette er tilsyneladende rettet
- Der er ikke længere fejl i grafikken i displayet.
Samma bekymmer här.. med mera.. :(
 
Dennisson varför reklamerar du inte din maskin och köper en dyrare? Det känns som det inte finns en chans att du kan bli nöjd med denna maskinen.
 
Eriksgatan skrev:
Välkommen som medlem i denna tråd. Om man citerar ett tidigare inlägg och inte vill ta med allting t ex en stor mängd bilder i citatet, väljer man "citera", därefter "utökad svarsruta". Då kan man enkelt redigera och ta bort t ex onödig text och bilder som kanske är alldeles utmärkta men som man tycker är onödiga att upprepa och kanske inte tillför så mycket nytt utan mest upptar stor plats.
Behöver man vara medlem i denna tråd, var ansöker man ... ;)
 
dennisson skrev:
Gick den tillbaka till bas och på något sett klargjorde att den var färdig?
Missade din andra fråga. När den beger sig tillbaka till laddstationen står det i fönstret att den är färdig och återvänder till basstationen, men jag tror inte att det står något speciellt efter att den dockat (minns inte), men den kör då inte ut igen om där inte finns tidsfönster inlagda. Men hittills har väl din gått ut igen efter att den laddat om sig? Hade din gått 38 timmar i morse och kört ca 90 % så måste den väl vara färdig nu förhoppningsvis?
 
Redigerat:
N_Fredriksson skrev:
Dennisson varför reklamerar du inte din maskin och köper en dyrare? Det känns som det inte finns en chans att du kan bli nöjd med denna maskinen.
Jodå.. funkar den bara som den ska/är tänkt och som flera andra vittnar om så kommer jag att bli nöjd. Jag köpte min i början på april och då var den inte speciellt billig till skillnad från nyligen. Jag har precis startat upp min maskin och den har gjort sin första klippning (i 39 timmar) med 3st reboots, 4st stopp att den hamnat utanför slinga fast den stod på samt 2 stopp mot hinder där den stängt av sig. Men som sagt.. jag ger den några klippningar så får vi se om den ordnar till sig. Varför skulle jag inte bli nöjd menar du?
 
En fundering... sitter det något SD kort i maskinen från början som roboten skriver feldata till hela tiden eller finns det något serviceuttag på den som Bosch kopplar in sina datorer mot(motsvarande som bilverkstäder använder) ?
 
Nu verkar köpfesten vara slut för denna gång, både Cheapy och HN har 11699 kr :(
 
Glöm inte Hornbach som har Prisgaranti på 10% :D (10530kr)
 
mortimer skrev:
Glöm inte Hornbach som har Prisgaranti på 10% :D (10530kr)
Nu har dom samma pris 11699:-
indego.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Indegon är 12:e mest populära produkten av alla 1.381.000 produkter de har på prisjakt, endast slagen av några mobiltelefoner och surfplattor. ;)
 
M J skrev:
Det är en orsak jag skulle kunna tänka mig att uppdatera till 5.8 för!



...och där kom orsaken till att jag låter bli att uppdatera tills vidare. ;)
Kan meddela att även version 5.8 ibland kör flera meter innan knivarna slås på. Det händer när klipparen vänt och står och tänker och sedan börjar köra. De flesta vändningar görs med klipparna på och utan att den stannar helt och tänker, men i vissa fall stannar den upp lite längre och då inträffar detta fenomen.
 
Enrique skrev:
Kan meddela att även version 5.8 ibland kör flera meter innan knivarna slås på. Det händer när klipparen vänt och står och tänker och sedan börjar köra. De flesta vändningar görs med klipparna på och utan att den stannar helt och tänker, men i vissa fall stannar den upp lite längre och då inträffar detta fenomen.
Tack Enrique, då saknar jag den inte. När det kommer en version som är bättre på alla punkter så släpps den förhoppningsvis för nedladdning så att man inte behöver skicka in klipparen.
 
misselina skrev:
Nu har dom samma pris 11699:-
Dags att anmäla kedjorna för prissammanbete !
Priskarteller är enligt lag förbjudet.
:sly:

P.S Sitter här och väntar på att gräset skall växa så jag får anledning att köra klipparen... :surprised:
 
Waxinator skrev:
Dags att anmäla kedjorna för prissammanbete !
Priskarteller är enligt lag förbjudet.
:sly:

P.S Sitter här och väntar på att gräset skall växa så jag får anledning att köra klipparen... :surprised:
du tog orden ur min mun. Luktar priskartell. Fast å andra sidan finns det inget som hindrar gemene säljare på resp. butik att kika in på vad de andra butikerna har och sedan anpassa sina priser efter det för att komma runt prisgarantin m.m..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.