Själv blir det 2v i Grekland i Augusti.... samt ett pågående altanbygge...och till det bygget har jag "behövt" en C6BU2 och ett nytt Makitaset.....så det är bara att hålla med "badtastex" om att man alltid föregår själva utbetalningen.... :confused:
 
Skulle vilja glasa in altanen men det räcker det nog inte till.... :(
 
Husmålning + sparkonto
 
hahalj
Isolering av vinden.
 
3.6 m skjutdörrar till en garderob.
 
Vad gör ni eftersom ni får så mycket skatteåterbäring, har ni så stora hus/konsumtionslån eller vad? Bor själv i hus sedan 30år tillbaka (olika hus)men har nästan aldrig fått någon återbäring och har inte någonsin haft skattejämkning men ofta restskatt.
 
För mig räcker den inte alls men ger ett bra tillskott.
 
hahalj
cecar33 skrev:
Vad gör ni eftersom ni får så mycket skatteåterbäring, har ni så stora hus/konsumtionslån eller vad? Bor själv i hus sedan 30år tillbaka (olika hus)men har nästan aldrig fått någon återbäring och har inte någonsin haft skattejämkning men ofta restskatt.
Mycket vet jag inte, i år blev det ca 16.000, har alltid varierat mellan 0-25.000 beroende på arbete, inkomst och lånesituation under de ca 20 år jag bott i hus. Har en bit till jobbet så halva beloppet är reseavdrag.
 
cecar33 skrev:
Vad gör ni eftersom ni får så mycket skatteåterbäring, har ni så stora hus/konsumtionslån eller vad? Bor själv i hus sedan 30år tillbaka (olika hus)men har nästan aldrig fått någon återbäring och har inte någonsin haft skattejämkning men ofta restskatt.
Har man några mil att köra till jobbet så blir det snabbt lite pengar tillbaka på skatten i form av reseavdrag. Å andra sidan har man ju lagt ut långt mer bara på att ta sig till jobbet...
 
  • Gilla
Remne
  • Laddar…
Det blir ett välkommet bidrag till huskontot som under året ska belastas med LLVP, radonavskiljare, dränering av tomten och altanbygge... Som att pissa i Mississippi ungefär:)
 
Julklappar? Det är väl då någon gång skatten kommer för oss med handelsbolag :(
 
cecar33 skrev:
Vad gör ni eftersom ni får så mycket skatteåterbäring, har ni så stora hus/konsumtionslån eller vad?
Med 3 miljoner i lån blir det 40.000 tillbaka i år. 100% amortering. :(
 
ca 40.000 blir det även här. Amortering + inredning och eldragning i poolhuset blir det.
 
phl skrev:
Julklappar? Det är väl då någon gång skatten kommer för oss med handelsbolag :(
Fast from i år skulle väl vi med handelsbolag kunna deklarera elektroniskt och få tillbaka precis som andra privatpersoner?
 
här går det in på sparkontot till kontantinsats, hoppas på att kunna köpa hus vintern -14 eller senast våren -15 (max huspris 2 mille, men med tre barn går det inte fort att spara)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.