Kakelsättaren i vårt hus är nu färdigt med fuktspärren och skall sätta kakel o klinker. Jag gjorde dock en snabb besiktning och såg att det fanns glipor och små hål i en del skarvar i dusch utrymmet. Min fråga är därför får det verkligen se ut så här ??

P.S Duken ligger kant i kant. (vid närmare undersökning nog dock med överlapp)

Fuktspärr_2 (1 av 1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fuktspärr_3 (1 av 1)-2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Skall det inte sättas skarvremsor och målas tätgucca över skarvarna, innan det sätts kakel?
 
thomas33 skrev:
Skall det inte sättas skarvremsor och målas tätgucca över skarvarna, innan det sätts kakel?

Inte vet jag..men tydligen skall nästa moment vara att sätta kakel/klinker.
 
Titta vilket märke det är på duken och sen gå in på leverantörens hemsida och du kommer få reda hur det ska monteras.

Om möjligt skriv ut monteringsanvisningen och fråga plattsättaren hur han gjort ?
 
Lingström skrev:
Titta vilket märke det är på duken och sen gå in på leverantörens hemsida och du kommer få reda hur det ska monteras.

Om möjligt skriv ut monteringsanvisningen och fråga plattsättaren hur han gjort ?
Tack för tipset, tydligen är det fel. Det får inte finnas bubblor, veck eller öppna skarvar. Har dock att göra med en stor byggfirma och när de monterade värmegolvet fel (det knäcktes vid belastning) fick vi ta hit tillverkaren innan de erkände att de hade monterat det fel.
 
Be samtidigt att få se utförarens certifikat inte bara företaget.

Om inte han har så ska arbetsledaren visa sitt.
 
Lingström skrev:
Be samtidigt att få se utförarens certifikat inte bara företaget.

Om inte han har så ska arbetsledaren visa sitt.
Problemet är att byggfirman (säkert en av svergies största) inte är så enkla att diskutera med, de använder sig även av andra under entreprenörer och vill inte alltid erkänna att det har blivit fel.
 
Då hade jag om möjligt dragit i handbromsen, har ni skrivit något typ av avtal ?

Är den Comfort ?
 
T
Antingen ska våderna ha ett överlapp på 5 cm eller ska en skarvremsa sättas över skarvarna.

Ingen av metoderna har gjorts på dina bilder.

Kolla upp så att "hantverkaren" ens är behörig till att sätta tätskikt.
 
tank77 skrev:
Antingen ska våderna ha ett överlapp på 5 cm eller ska en skarvremsa sättas över skarvarna.

Ingen av metoderna har gjorts på dina bilder.

Kolla upp så att "hantverkaren" ens är behörig till att sätta tätskikt.
Hittade precis även lite skador på duken. Mitt förslag till hantverkaren kommer att bli, sätt ny duk. Vet dock inte om hur man skall lägga fram det utan att bli kallad idiot eller petig.


Förslitningar på väv i dusch: Fuktspärr slitningar (1 av 1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fuktspärr veck (1 av 1).jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Nu känner jag inte till det där tätskiktet och hur det ska monteras men det ser ju inget vidare ut. Hoppas att det löser sig och att du slipper ett halvtaskigt arbete.
 
Nej, vill helst inte lämna ut byggfirman eftersom de kanske anser att det är förtal. Det är dock ett stort företag som håller på med bygg o anläggning i alla dess former som är ansvariga (byggledare o hantverkare)
 
Ta bort och gör om, du är ingen idiot däremot smart om du tar upp detta.
 
Man kan inte förtala ett företag. Däremot kanske er förhandlingssituation blir sämre om du lägger ut deras namn.
 
mustanggt skrev:
Nej, vill helst inte lämna ut byggfirman eftersom de kanske anser att det är förtal. Det är dock ett stort företag som håller på med bygg o anläggning i alla dess former som är ansvariga (byggledare o hantverkare)
Ok, förtal kan det nog aldrig bli men en viktig sak är om du har något avtal ?

Det är ju dina pengar och ditt badrum så stå på dig, duken ska sitta lika slätt som en tapet, mestadels minst 5 cm överlapp eller remsa.

Man FÅR inte sätta plattor på detta.
 
  • Gilla
BiFuel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.