Så sa min också när jag skulle kartera, men det försvann av sig självt efter någon minut och sedan startade karteringen..
 
Min indego har tuffat på en vecka och på det hela taget är jag mycket nöjd med den. Jag valde att inte lägga till några öar vid installationen. Nånstans läste jag att efter ha stött på samma hinder 5-6ggr så lägger Indegon in det som hinder i karten och undviker det sedan automagiskt.

Är det någon som har upplevt att den verkligen fixar detta?

Här bumpar den fortfarande i samma hinder, står sen still och funderar länge och väl över oförätten. Det gör mig inte mycket eftersom den sen kör på helt ok, men klippningen tar skapligt mycket längre tid med dessa stopp.

Innan jag lägger till ett par öar så vore det kul att veta om det fungerar automatiskt för nån på forumet. Framförallt om Indegon kanske blir smarare även gällande detta i 5.8 vs 5.7 (som jag har idag).

Om inte, hur har ni andra gjort tillägg av öar? Behöver man sedan radera kartan (eftersom man ju faktiskt ritat om den lite) eller fungerar det ändå?
 
INDEGO skrev:
Ni som har skickat in era Indegos för Uppdatering, Service eller Garanti har ni då skickat med allt eller bara klipparen?
Kom tänka på en sak till: Hur gjorde ni med pinkoden? Ändrade ni, skickade med den nya eller skickade ni bara?

Håller på att skicka ett litet pkt till Bosch.
 
Jag begriper inte det här. Eriksgatan och ett antal andra personer lyckas tämligen direkt att få robotarna att fungera. Merparten förefaller dock ha mer eller mindre stora prolem. Jag har svårt att tänka mig att de senare har tummen mitt i handen eler fattar nada. Återstår då robotarna. De som lämnar in sina robotar får nya, eller "servade", och de som får den senaste mjukvaruuppdateringen förefaller ha större "tur" än de som får den gamla. Tur är inte någonting man vill förlita sig på när man gör en investering för runt 10 000 kronor. Varför inte bara (kollektivt) lämna tillbaka robotarna och be om pengarna tillbaka? Som det nu är kan Bosch fortsätta att använda svenskarna (die dummen schweden) som försökskaniner utan att det kostar dem någonting. En sak är säker, fungerar inte min robot efter noggrann installation så blir det enkel resa för roboten tillbaka till återförsäljaren. Det finns andra robotar på marknaden.
 
Redigerat:
Timpalimpa skrev:
Ni tror inte att detta bara gäller 2013 modellen?
Jag har en 78db version 5,7. När jag klickar på klipp så åker han ut ända tills han behöver ladda, då åker han tillbaka till sin station och blir kvar där :confused:
Kan nu bekräfta att det fortfarande fungerar på min, trots att jag lagt till tidsfönster, då jag alldeles nyss såg roboten köra förbi utanför fönstret. Detta sedan jag tidigare ikväll startat en manuell klippning och den klippt tills den behövde ladda där den stått, tills nu då den bevisligen är ute igen och fortsätter. Så det fungerar, alltjämt, vare sig med eller utan tidsfönster, på min gamla 5.7 "86 db". Jag är otroligt nöjd med min lilla gröna Einstein därute, och kan faktiskt inte förstå mjukvaruversions-hysterin. Jag hade möjlighet att skicka in min för att få den uppgraderad, men avstod, då den fungerar just som jag förväntar mig, och efter att ha läst så mycket i den här tråden så är jag faktiskt orolig för att låta Bosch mickla med den eller uppgradera den då det kanske finns en liten risk för att den inte längre fungerar så bra som den gör nu. Trots (eller tack vare ;) ) att det är en 86 db. :)
 
  • Gilla
aberg_pelle
  • Laddar…
Min funkar likadant om man ser till laddningen.. tryckte på "klipp" igårkväll vid denna tiden och den håller på fortfarande.. trots 2st oförklarliga reboots/omstarter..
 
mulch skrev:
Jag begriper inte det här. Eriksgatan och ett antal andra personer lyckas tämligen direkt att få robotarna att fungera. Merparten förefaller dock ha mer eller mindre stora prolem. Jag har svårt att tänka mig att de senare har tummen mitt i handen eler fattar nada. Återstår då robotarna. De som lämnar in sina robotar får nya, eller "servade", och de som får den senaste mjukvaruuppdateringen förefaller ha större "tur" än de som får den gamla. Tur är inte någonting man vill förlita sig på när man gör en investering för runt 10 000 kronor. Varför inte bara (kollektivt) lämna tillbaka robotarna och be om pengarna tillbaka? Som det nu är kan Bosch fortsätta att använda svenskarna (die dummen schweden) som försökskaniner utan att det kostar dem någonting. En sak är säker, fungerar inte min robot efter noggrann installation så blir det enkel resa för roboten tillbaka till återförsäljaren. Det finns andra robotar på marknaden.
Att det har slunkit igenom lite väl många måndagsexemplar kan vi nog vara ganska säkra på, men personer i ett forum liknande detta brukar ju inte ha som gemensam nämnare att man är nöjd, dvs egentligen är det svårt att utröna bara genom att läsa den här tråden hur nöjda köparna är i genomsnitt.
 
INDEGO skrev:
Ni som har skickat in era Indegos för Uppdatering, Service eller Garanti har ni då skickat med allt eller bara klipparen?
Enbart klipparen (frågade supporten), men det beror säkert även på vilken typ av problem som man har beskrivit... (väntar fortfarande på att få tillbaka min)
 
Bezt skrev:
Hur stor är den största tomten som någon satt denna maskin på?
Ingen som kan berätta hur stora tomter de sätter denna robot på?
 
Bezt skrev:
Ingen som kan berätta hur stora tomter de sätter denna robot på?
Ca 800m2 gräsyta

Läste någonstans i tråden någon som hade 1100+
 
INDEGO skrev:
Kom tänka på en sak till: Hur gjorde ni med pinkoden? Ändrade ni, skickade med den nya eller skickade ni bara?

Håller på att skicka ett litet pkt till Bosch.
skickade åxå bara klipparen. fick dock hem en ny som hade pinkod 0000 är man startade den. stod inget om vilken kod det skulle vara men ofta är det 0000 på nya grejjor och det funkade så sen kunde jag byta kod själv när den gick igenom hela uppstarts proceduren.
 
5-56 på framhjulen. började gnissla idag. Hoppas man inte måste göra detta varannan vecka......
 
Ryde skrev:
Jag är ny på det här, men jag får samma meddelande när jag startade första gången och tryckte på följ tråden.
Har laddat och återgått till fabriksinställningar men inget hjälper. Nu verkar den vara fulladdat men det står fortfarande "för låg batteriladdning eller temperatur ej inom område.." när jag försöker kartera.
Har någon lösningen? Har någon mailadress till supporten, är det till Danmark man vänder sig?
/Ryde

Jag ringde Bosch support och direkt sa de att jag skulle skicka in maskin och laddare på service. Ganska surt på sprillans ny maskin. Försöker få Cheapy att skaka fram en ny maskin till mig.
 
Redigerat:
1600m2 tomt, ca 950m2 gräs
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.