Undre delen från övre bilden och övre delen från undre bilden. Dvs laddaren på garaget vid den stora gräsytan och ingen klippning på stenläggningen.

Man skall inte ha laddaren på en ö, även om det kanske (obs kanske) fungerar om man har en guide runt hela tomten.
 
60cm är mellan begränsningarna, vilket kan innebära 60cm brett om man tillåter repor (som jag gör).
 
pacman42 skrev:
Undre delen från övre bilden och övre delen från undre bilden. Dvs laddaren på garaget vid den stora gräsytan och ingen klippning på stenläggningen.

Man skall inte ha laddaren på en ö, även om det kanske (obs kanske) fungerar om man har en guide runt hela tomten.

Klarar den av att klippa mellan hus och garage då?
 
Jo, ställ in komplex tomt
 
Vad tror ni om den?

Picture1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
pacman42 skrev:
Jo, ställ in komplex tomt
Vad gör den annorlunda när man ställer den på komplex tomt?

/Daniel
 
Ser bra ut.

Kanske att du inte bör passera anslutningen till öarna, det fungerar tydligen inte alltid. Dessutom borde du kanske ha 1dm mellan trådarna ut till öarna, om avståndet där är under 1m. På det sättet blir de inte öar och klipparen har mindre risk att fastna. Med 1dm mellan trådarna så klipper du ändå hela vägen.

Jag använder denna teknik där jag vill hindra klipparen, exempelvis där jag har för brant sluttning för att den skall ta sig upp - men ner går bra.
 
pd_jansson skrev:
Vad gör den annorlunda när man ställer den på komplex tomt?

/Daniel
Mer slumpmässiga vinklar när den vänder.
 
Ahaa....där sa du nått! Det är ca 1m mellan landet och vägen. Så sätter man den 1dm så ska den klippa så pass att den klipper den dm som blir mellan begränsningskablarna?! Sorry om jag är trög :p
 
Roggan79 skrev:
Ahaa....där sa du nått! Det är ca 1m mellan landet och vägen. Så sätter man den 1dm så ska den klippa så pass att den klipper den dm som blir mellan begränsningskablarna?! Sorry om jag är trög :p
Ja precis. Är det smala passager får den jobbigt med vändningarna och då ökar risken för att fastna. Men om man gör så här så blir det bra klippt med mindre risk. Jag har som sagt var mycket kraftig lutning påe tt par ställen och där har jag satt en slinga med 1dm emellan i nederkant av sluttningen, detta gör att den bara klipper en bit upp när den kommer med fart, medan resten tas när den kommer i full fart nedför (då den ränner rätt över och passerar stoppet).
 
Då får det bli något typ så här:

Picture1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.