Har en attix 30 pc sedan drygt ett år. Helt nöjd med den. Samma prestanda som en festool ctl 26:a, åtminstone på pappret. 3000 är ett bra pris, kostade mer när jag köpte min (på verktygsboden).
 
woodchuck skrev:
Har en attix 30 pc sedan drygt ett år. Helt nöjd med den. Samma prestanda som en festool ctl 26:a, åtminstone på pappret. 3000 är ett bra pris, kostade mer när jag köpte min (på verktygsboden).
Tack för detta!
Precis vad jag var ute efter. Någon som har Attix 30 och är helt nöjd med den! Då lär den duga gott och väl till en hemmapulare som mig som har renoverat trapp med en Meec sugare för 300 kr:wow:.

@katos. Tack för uppgifterna om slang!
 
Om det är mycket puts och betong som ska slipas tror jag man ska satsa på en stoftavskiljare istället, för att göra det skitjobbet uthärdligt. Jag tvivlar på att normala grovdammsugare är tänkta för sådana jobb egentligen.
 
Är det variabel hastighet på attix 30 som säljs på Jula?
 
woodchuck skrev:
Har en attix 30 pc sedan drygt ett år. Helt nöjd med den. Samma prestanda som en festool ctl 26:a, åtminstone på pappret. 3000 är ett bra pris, kostade mer när jag köpte min (på verktygsboden).
30/50 pc är en väldigt kompetent maskin, 3000 kr är dessutom ett bra pris. Jag gick från just Attix30 till CTL26E för 1,5 år sedan. Festool är en bättre maskin men inte linjärt med priset. Dessutom Måste man skaffa D36 slang till Festool, Nilfisken levereras med D32 som är en bra kompromiss.
Nästa sugare blir nog en maskin med integrerad stoftavskiljare, kanske Nilfisk, Pullman eller DC.

Därmed sagt :) Köp Attix 30 eller lägg dig på 10-15' nivån.
 
Jag är inte helt på det klara med slangkompatibiliteten här. Passar Festool slangar till Attix 30?
Anledningen till frågan är att jag har en CTL22 idag med 27, 36 och 50 mm slangar. Dessa slangar räcker nog men jag hade gärna haft ytterligare en (eller två ;) ) dammsugare för att slippa byta mellan maskinerna.
 
jac skrev:
Jag är inte helt på det klara med slangkompatibiliteten här. Passar Festool slangar till Attix 30?
.
Ja. Till 100%
 
Jag har en Attix 30-21 sedan 3-4 år, helnöjd med den, och den har fått slita hund kan jag lova.
 
Raskus skrev:
Jag har en Attix 30-21 sedan 3-4 år, helnöjd med den, och den har fått slita hund kan jag lova.


Låter mycket bra. Behöll min och väntar på läge att låta den jobba lite:)
 
Jula Säljer dem för 2995 just nu.

Skulle handla en Mulit 30 men kom visst hem med nått annat :)
 
Mats skrev:
Jula Säljer dem för 2995 just nu.

Det gör dom inte, den har utgått iaf enligt deras hemsida som inte listar den...Jag tror du hade tur o sprang på ett exemplar som blivit kvar.....:)
 
Så kan det vara. Köpte min på Jula för ett par månader sen där. Iof hade dom bara på lager och inte framme så jag fick fråga. Bara testat till bilstädning en gång men verkar vara en bra maskin om du springer på en.
 
Remne skrev:
Det gör dom inte, den har utgått iaf enligt deras hemsida som inte listar den...Jag tror du hade tur o sprang på ett exemplar som blivit kvar.....:)
jodå :)
Fanns straxt under en pall av dem i Sundsvall så bara sno dig :D
 
var nått ampanjpris (sen kan det vara töm lagret kampanjen)
 
Mats skrev:
var nått ampanjpris (sen kan det vara töm lagret kampanjen)
Den var ju ute som jula klubb erbjudande tidigare. Så det är säkert dom maskinerna som inte såldes då som finns nu i butik.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.