Jag och min pojkvän har tänkt flytta ihop och det behövs ju lite mer plats när man är två, så vi hade tänkt bygga en loftsäng.

Vi är lite inne på en säng utan ben ner i golvet. Alltså som sitter fast i tak och/eller väggar.

Är det någon som provat att bygga själv och har några smarta tips??
 
Det bör nog finnas två väggar att fästa sängen i. Om det bara finns en vägg så är risken stor att sängen blir "svajig" om två hörn skall fästas i taket.

Men det måste finnas något i väggen och taket som är tillräckligt starkt för att fästas i. Är det i en lägenhet med betongväggar så går det bra med ex bultar eller mollys som fästes i väggen och i taket.
 
Mollyskruv i betong???

Den är väl liksom designad för gips?
 
Hej!
Som vanligt kan man gå in och kolla 4:ans hemsida (tv4.se) vad Martin Timell har byggt, och just loftsängar finns det en hel del varianter av. Bla en hängande.

/ulrika
 
Jag menar förstås i taket, om det är gips. ;)
 
Jag trodde väl det ;D ;D ;D
 
Jamen, om det är gips i taket håller väl inte det för en loftsäng, även om det är rätt sorts plugg?? ???
 
Nu vet ju inte jag hur er lägenhet ser ut. Efter erfaranhet med loftsängar som permanentsäng så är det mycket bättre att bygga ett sängskåt. Ett skåp där du kan fälla upp sängen efter varje natts sömn. Nackdelen med loftsängar är att det blir ganska varmt (varm luft stiger uppåt) samt att det är otroligt jobbigt att gå ner mitt i natten, lite sömndrucken, o pinka :D

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.